Update werkzaamheden aan de terrassen (deel 4)

Op 17 en 24 april en op 24 juni ben je geïnformeerd over werkzaamheden aan de terrassen bij de appartementen 8, 10, 12 en 14. Hierbij volgt weer een update.

Wat kan er bij het uitvoeren van werkzaamheden veel mis gaan. Bij de bovengenoemde werkzaamheden lijkt het zo langzamerhand een neverending story te worden. Maar… er gloort licht aan de horizon.

Vandaag hebben wij van Hollanddak te horen gekregen dat volgende week zaterdag (25 juli) eindelijk de klus geklaard gaat worden. De juiste tegels (dreentegels voor de afwatering) zijn binnen en worden vrijdag omgewisseld. Zoals gezegd kan de tegelploeg dan zaterdag aan de slag om de dakterrassen van nieuwe tegels te voorzien.

Het enige wat dan nog rest is de afwerking op de kopse kant maar dat zal naar het zich laat aanzien over de bouwvak vakantie heen gaan.

Opmerking:
Het is niet bekend hoe laat men zaterdag gaat beginnen. Veelal zijn ze vroeg van de partij. Daarvoor alvast je begrip.

Bron: bestuur en technische commissie

Bedankt voor de belangstelling

Beste buren van ons mam,

Wij willen langs deze weg iedereen bedanken voor de vele kaarten, bloemen en belangstelling die wij mochten ontvangen na het overlijden van ons mam. Dat heeft ons goed gedaan.

Anne-Mieke en Charlotte van der Pluijm

Ramen wassen en schoonmaak fietsenstallingen en containerruimtes

Ramen worden weer gewassen

Op 6 en 7 juli komen de glazenwassers weer.

  • – Alle ramen aan de buitenzijde worden gewassen
  • – De binnenzijde van de ramen van de openbare ruimtes worden gewassen

Zorg er a.u.b. voor dat je ramen en deuren – maar ook de ventilatieroosters – gesloten zijn, anders is er kans dat er ‘spoelwater’ naar binnen komt. Vergeet zo nodig ook niet om de zonweringen op te trekken: de glazenwassers moeten immers overal goed bij kunnen komen.

Fietsenstallingen en containerruimtes

Ook de fietsenstallingen en containerruimtes worden weer grondig gereinigd.

Zorg er a.u.b. voor dat de schoonmakers vlot hun werk kunnen doen. Maak de stallingen zoveel mogelijk vrij en zet je rijwiel(en) zolang op je parkeerplaats in de garage.

Alvast bedankt voor je medewerking.

Bron: Monique Broekhoven

Stofzuigen parkeergarage

Op maandag 6 juli wordt de parkeergarage weer gestofzuigd.

Als je wilt dat jouw parkeervak ook gestofzuigd wordt, zorg er dan voor dat deze plaats op de aangegeven datum vrij is.

In 2020 staan verder nog de volgende data ingepland:

  • – maandag 7 september
  • – maandag 2 november

Bron: Ed Nieuwenboom

Verwijderen van gipsplaten

In het halletje in de parkeerkelder van de zuid-west toren zijn twee oude gipsplaten achtergelaten!

Hierbij het dringende verzoek aan de eigenaar van deze gipsplaten (zie foto) om deze zélf naar de gemeentelijke stort te brengen.

Let op: het is niet toegestaan de platen in de container voor het restafval te gooien.

Wij vinden het tamelijk asociaal om afval zo in een gemeenschappelijke ruimte achter te laten en te denken dat iemand anders het wel opruimt.

Namens het bestuur bedankt.

Wil van der Pluijm is overleden

Wij ontvingen het droeve bericht dat afgelopen dinsdag, 23 juni, onze buurvrouw Wil van der Pluijm is overleden.

Het bestuur en de medebewoners van de Jan Pannebakkerhof wensen haar dochters Anne-Mieke en Charlotte heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijden. Er wordt namens de VvE een condoleancekaart gestuurd.

Zie voor meer informatie de onderstaande scan van het overlijdensbericht.

Update werkzaamheden aan de terrassen (deel 3)

Op 17 en 24 april ben je geïnformeerd over werkzaamheden aan de terrassen bij de appartementen 8, 10, 12 en 14. Hierbij volgt weer een update.

De werkzaamheden om de dakvlakken van een nieuwe, waterdichte afdekking te voorzien zijn afgerond. Inmiddels hebben we een aantal fikse regenbuien op ons dak gehad. Dat heeft niet geleid tot zichtbare lekkages. Bij JPH 10 en 12 moeten nog een aantal (onjuist behandelde en daardoor beschadigde) tegels worden vervangen. Dat gebeurt op kosten van Hollanddak.

Er zijn bij het bestuur een aantal vragen binnengekomen m.b.t. het tempo waarin de werkzaamheden zijn uitgevoerd. Wij kunnen hierover melden dat het project voor een vast bedrag is aanbesteed. Er is dus geen sprake van extra uurloon o.i.d. Verder wordt pas tot betaling van de rekening overgegaan nadat de gehele klus naar tevredenheid van het bestuur is geklaard.

Bron: bestuur en technische commissie

 

 

Nog geen datum voor de ALV

De datum voor de algemene ledenvergadering (ALV) is nog steeds niet vast te stellen.

Volgens de huidige regelgeving moet een ALV worden gehouden binnen één jaar na afloop van het verenigingsjaar. Er zijn diverse mogelijkheden om ledenvergaderingen te beleggen: alle deelnemers in één ruimte, werken met volmachten en digitaal. Vanzelfsprekend gaat de voorkeur van het bestuur uit naar de vertrouwde manier van vergaderen. E.e.a. is afhankelijk van de mogelijkheden die de overheid en RIVM bieden.

De Nederlandse corona-aanpak is erop gericht om het virus maximaal onder controle te houden, de zorg niet te overbelasten en kwetsbare mensen in de samenleving te beschermen. Op dit moment geldt dat samenkomsten (zoals algemene ledenvergaderingen van VvE’s) mogen doorgaan met maximaal 100 personen én als er 1,5 meter afstand tot elkaar kan worden gehouden.

Hopelijk kan in de loop van september uitsluitsel worden gegeven op welke datum en op welke wijze er dit jaar vergaderd gaat worden.