Oproep vrijwilligers voor plaatsen kerstbomen

Het is al weer eind oktober. De herfst is begonnen en de klok wordt het komende weekeinde al weer op wintertijd gezet. Over een paar weken is de sint weer in het land en voor we er goed en wel erg in hebben hangen de eerste versierselen weer in de kerstboom en zorgt het eerste vuurwerk voor een hoop herrie.

Het einde van het jaar betekent ook voor een aantal bewoners van de Jan Pannebakkerhof dat er weer werk aan de winkel is. Nog even en ons fraaie binnenhofje en onze vier hallen worden weer feestelijk met mooi verlichte kerstbomen opgesierd. Het zijn klusjes die we hopelijk, net als in de afgelopen jaren, weer samen zullen klaren.

Kunnen we op jouw hulp rekenen?

Kerstbomen in de hallen

Sinds jaar en dag verzorgen Jose der Kinderen en Joke Vos het versieren van de hal aan de Grotestraat, onevenzijde. Dat gaan de beide dames ook dit jaar weer doen. Omdat de vaste krachten Cor en Sijke Kamp dit jaar verhuisd zijn, zoeken we voor de andere drie hallen nog een aantal vrijwilligers. Wil jij rond 7 december de kerstbomen optuigen en na de jaarwisseling weer opruimen, meld je dan a.u.b. aan.

Kerstbomen op het binnenterrein

Ook dit jaar doet het bestuur weer een beroep op de bewoners om op zaterdag 7 december (vanaf 09:00 uur) een bijdrage te leveren aan het verhogen van de kerstsfeer in de Jan Pannebakkerhof. Of het nu gaat om het plaatsen van de kerstbomen, het aanbrengen van de verlichting of het serveren van een aangekleed bakkie koffie: ieders bijdrage is meer dan welkom!

Het afbreken en opruimen vindt plaats op vrijdag(middag) 10 januari.

Meld je aan, alle hulp is welkom

Doe je ook weer mee of weet je van iemand anders dat die graag mee wil helpen? Laat dat dan zo snel mogelijk aan ons weten:

  • – duw een briefje in de bus bij Jan koks (nr 35), of
  • – meld je aan via onze website. Dat kan in de reactie-rubriek onder aan dit bericht.
  • (I.v.m. moderatie wordt je reactie niet meteen zichtbaar)

Laten we er ook dit jaar weer met velen een gezellig evenement van maken. Enne… vele handen maken licht werk.

Contactformulieren beter vindbaar

Ons Pannebakker-wereldje is klein, de meeste buurtbewoners kennen we bij naam. En…. de meeste bewoners kennen ook de bestuursleden en de leden van de technische commissie  bij naam. Maar waar die leden precies voor staan opgesteld, waarvoor zij aanspreekbaar zijn, is vaak onduidelijk. Daardoor krijgen ze soms vragen of verzoeken over onderwerpen waar zij niet over gaan. Dat is niet handig en kan vertragend werken. Dat moeten we uiteraard zoveel mogelijk proberen te voorkomen.

Om een en ander te stroomlijnen zijn twee contactformulieren gemaakt en op de website gezet:

  • – algemeen formulier voor het stellen van vragen en maken van opmerkingen
  • – speciaal formulier voor het melden van storingen en schades

Je vindt de beide formulieren voortaan onderaan iedere pagina van onze website.

De ingevulde formulieren komen op een centrale plek (bij Jan Koks, de webmaster) binnen. Jan zorgt er vervolgens voor dat het formulier bij de juiste persoon terecht komt.

Wij hopen dat we met deze werkwijze meldingen, vragen en verzoeken (nog) sneller af kunnen handelen.

Bron: Bestuur en technische commissie

Ongewenste bezoeker heengezonden

Door de in de loop der jaren getroffen veiligheidsmaatregelen zoals geregistreerde tags, automatisch sluitende deuren en beveiligingscamera’s is het ongewenst/ongezien binnenkomen van ons complex niet zo eenvoudig. Maar wat extra aandacht kan nooit kwaad! De mens zelf blijft immers de zwakste schakel.

Soms gaat het een keertje mis, zoals enkele weken geleden: In een van de tuinen van ons complex werd een persoon aangetroffen die hier niet thuis hoorde. Een alerte medebewoner heeft deze ongewenste bezoekster aangesproken en weggestuurd. Enige tijd later is zij toch weer binnengelaten of meegelopen. Hierop is de politie ingeschakeld en is de persoon voor nader verhoor meegenomen naar het politiebureau.

Wij vragen je nogmaals alert te blijven.

Let op met het binnenlaten van mensen via de spreek-luisterverbinding: laat nooit iemand binnen die je onbekend is! Als er mensen met je mee willen lopen naar binnen of binnen willen komen als je er uitgaat: vraag dan voor wie men komt en laat ze zelf (opnieuw) aanbellen!

De politie laat het volgende weten:
“Bel altijd 112 als u in uw buurt iets verdachts ziet of hoort. Wees alert op elke vreemde situatie, ook al lijkt het voor u onbelangrijk. Let op personen die niet in uw buurt thuishoren en die bijzonder veel aandacht hebben voor de huizen en/of de omgeving. Noteer hoe ze eruit zien. En noteer ook merk, type en kenteken van hun voertuigen.
(…)
Op www.politiekeurmerk.nl vindt u meer preventietips. Ook vindt u hier andere methodes die inbrekers vaak gebruiken om in te breken en hoe u zich hiertegen kunt beschermen.” (info van www.politie.nl)

Bron: het bestuur

Algemene ledenvergadering dit jaar anders dan anders

Door alle beperkende maatregelen ten gevolge van de corona-crisis zijn ook wij genoodzaakt de algemene ledenvergadering in sterk aangepaste vorm te houden. Ook de locatie is anders dan in vorige jaren.

De uitgestelde algemene ledenvergadering 2020 wordt – zoals het er nu naar uitziet – gehouden op 17 november a.s. in de Thermaflexzaal van Theater De Leest en begint om 20.00 uur.

Omdat we de voorkeur geven aan een fysieke vergadering boven een digitale vergadering moeten we het aantal deelnemers beperken: er kunnen maximaal 30 personen aan de ALV deelnemen. Om de toeloop te reguleren kan zich dit jaar slechts één persoon per appartement aanmelden. Vanzelfsprekend is het ook mogelijk iemand te machtigen om namens jou de vergadering bij te wonen.

De vergaderstukken worden je eerdaags (waar mogelijk) digitaal toegezonden door De Horst. Ze worden daarna ook op onze website geplaatst. Mocht je de documenten liever op papier ontvangen, neem dan a.u.b. contact op met De Horst.

Er zal na afloop van de vergadering ook geen gelegenheid zijn voor een nazit met een hapje en een drankje.

Via het onderstaande formulier dien je uiterlijk 13 november a.s. aan te geven of je wel of niet komt en of je een ander machtigt. Het invullen van het formulier is ook nodig opdat de normale registratie bij de ingang van de vergaderzaal achterwege kan blijven.

 

Pas goed op jezelf en op elkaar

Wij vragen alle eigenaren begrip voor deze situatie en hopen dat iedere deelnemer aan de ALV de op dat moment geldende corona-richtlijnen in acht neemt. Heb je je aangemeld maar heb je op de vergaderdag klachten: Blijf thuis maar vergeet niet alsnog een machtiging af te geven.

Het bestuur

Schoonmaak fietsenstallingen en containerruimtes

In het nieuwsbericht van 12 september werd aangekondigd dat op 17/18 september de fietsenstallingen en containerruimtes zouden worden gereinigd. Door omstandigheden is dat helaas niet helemaal gelukt. Het schoonmaakbedrijf heeft laten weten de klus deze week nog af te maken. 

De vloeren moeten weer worden geschrobd. Zorg er a.u.b. voor dat de schoonmakers vlot hun werk kunnen doen. Maak de stallingen zoveel mogelijk vrij en zet je rijwiel(en) bijvoorbeeld zolang in je eigen parkeervak in de parkeergarage. (Zorg er voor dat de rijbaan vrij blijft.)

Alvast bedankt voor je medewerking en excuses voor het ongemak.

Bron: Monique Broekhoven

Brandweeroefening op 18 september, namiddag

Morgen, woensdag  18 september, houdt de brandweer in de loop van de middag weer een oefening in ons complex. Je hoeft je dus niet ongerust te maken als je een brandweerauto voor de deur ziet staan of brandweermensen door het complex ziet lopen. Geen paniek, er is niks aan de hand.

Deze oefening komt in de plaats van de eerder voor 26 augustus aangekondigde oefening. Die kon toen niet doorgaan omdat de brandweer moest uitrukken voor een echte brand.

De oefening is kleinschaliger dan de oefening die afgelopen december werd gehouden en zal voornamelijk in de parkeergarage plaatsvinden.

We vragen je begrip voor eventuele kortstondige ongemakken.

Een goedgetrainde brandweer is niet alleen belangrijk voor het brandweerpersoneel zelf, maar het is zeker ook in ons eigen belang. Het zal onverhoopt maar eens een keer nodig zijn dat de brandweer uit moet rukken om ons in veiligheid te brengen.

Bron: Roelof Oonk

Ramen wassen en schoonmaak fietsenstallingen en containerruimtes

Op 16 en 17 september worden de ramen van ons appartementencomplex  weer gewassen.

Niet alleen de buitenramen worden gewassen. De glazenwassers nemen ook  de binnenzijde van de ramen van de openbare ruimtes onderhanden. Zoals te doen gebruikelijk worden ook de buitenramen op de balkons en terrassen gewassen. Verder worden de koepels van de parkeergarage en de koepels boven de buitendeuren van de huisnummers 37, 38, 39 en 40 gewassen.

Let op: Zorg ervoor dat de ramen en deuren – maar ook de ventilatieroosters – gesloten zijn, anders is er kans dat er ‘spoelwater’ naar binnen komt. Vanzelfsprekend moeten blinds en zonweringen worden opgetrokken: de glazenwassers moeten immers overal goed bij kunnen komen.

Fietsenstallingen en containerruimtes

Ook de fietsenstallingen en containerruimtes worden weer grondig gereinigd. Zorg ervoor dat de schoonmakers vlot hun werk kunnen doen. Maak de stallingen zoveel mogelijk vrij en zet je rijwiel(en) zolang in de parkeergarage.

Alvast bedankt voor je medewerking.

Bron: Monique Broekhoven

Stofzuigen garage op 2 september

Op maandag 2 september wordt de parkeergarage weer gestofzuigd.

Als je wilt dat jouw parkeervak ook gestofzuigd wordt, zorg er dan voor dat deze plaats op de aangegeven datum vrij is.

In 2019 staan verder nog de volgende data ingepland:

  • – maandag 4 november

Bron: Ed Nieuwenboom

Maandagmiddag brandweeroefening

Maandag, 26 augustus, houdt de brandweer in de loop van de middag weer een oefening in ons complex. Je hoeft je dus niet ongerust te maken als je een brandweerauto voor de deur ziet staan of brandweermensen door het complex ziet lopen. Geen paniek, er is niks aan de hand.

De oefening is kleinschaliger dan de oefening die afgelopen december werd gehouden en zal voornamelijk in de parkeergarage plaatsvinden.

We vragen je begrip voor eventuele kortstondige ongemakken.

Een goedgetrainde brandweer is niet alleen belangrijk voor het brandweerpersoneel zelf, maar het is zeker ook in ons eigen belang. Het zal onverhoopt maar eens een keer nodig zijn dat de brandweer uit moet rukken om ons in veiligheid te brengen.

Bron: Roelof Oonk