Ongewenste bezoeker heengezonden

Door de in de loop der jaren getroffen veiligheidsmaatregelen zoals geregistreerde tags, automatisch sluitende deuren en beveiligingscamera’s is het ongewenst/ongezien binnenkomen van ons complex niet zo eenvoudig. Maar wat extra aandacht kan nooit kwaad! De mens zelf blijft immers de zwakste schakel.

Soms gaat het een keertje mis, zoals enkele weken geleden: In een van de tuinen van ons complex werd een persoon aangetroffen die hier niet thuis hoorde. Een alerte medebewoner heeft deze ongewenste bezoekster aangesproken en weggestuurd. Enige tijd later is zij toch weer binnengelaten of meegelopen. Hierop is de politie ingeschakeld en is de persoon voor nader verhoor meegenomen naar het politiebureau.

Wij vragen je nogmaals alert te blijven.

Let op met het binnenlaten van mensen via de spreek-luisterverbinding: laat nooit iemand binnen die je onbekend is! Als er mensen met je mee willen lopen naar binnen of binnen willen komen als je er uitgaat: vraag dan voor wie men komt en laat ze zelf (opnieuw) aanbellen!

De politie laat het volgende weten:
“Bel altijd 112 als u in uw buurt iets verdachts ziet of hoort. Wees alert op elke vreemde situatie, ook al lijkt het voor u onbelangrijk. Let op personen die niet in uw buurt thuishoren en die bijzonder veel aandacht hebben voor de huizen en/of de omgeving. Noteer hoe ze eruit zien. En noteer ook merk, type en kenteken van hun voertuigen.
(…)
Op www.politiekeurmerk.nl vindt u meer preventietips. Ook vindt u hier andere methodes die inbrekers vaak gebruiken om in te breken en hoe u zich hiertegen kunt beschermen.” (info van www.politie.nl)

Bron: het bestuur

Algemene ledenvergadering dit jaar anders dan anders

Door alle beperkende maatregelen ten gevolge van de corona-crisis zijn ook wij genoodzaakt de algemene ledenvergadering in sterk aangepaste vorm te houden. Ook de locatie is anders dan in vorige jaren.

De uitgestelde algemene ledenvergadering 2020 wordt – zoals het er nu naar uitziet – gehouden op 17 november a.s. in de Thermaflexzaal van Theater De Leest en begint om 20.00 uur.

Omdat we de voorkeur geven aan een fysieke vergadering boven een digitale vergadering moeten we het aantal deelnemers beperken: er kunnen maximaal 30 personen aan de ALV deelnemen. Om de toeloop te reguleren kan zich dit jaar slechts één persoon per appartement aanmelden. Vanzelfsprekend is het ook mogelijk iemand te machtigen om namens jou de vergadering bij te wonen.

De vergaderstukken worden je eerdaags (waar mogelijk) digitaal toegezonden door De Horst. Ze worden daarna ook op onze website geplaatst. Mocht je de documenten liever op papier ontvangen, neem dan a.u.b. contact op met De Horst.

Er zal na afloop van de vergadering ook geen gelegenheid zijn voor een nazit met een hapje en een drankje.

Via het onderstaande formulier dien je uiterlijk 13 november a.s. aan te geven of je wel of niet komt en of je een ander machtigt. Het invullen van het formulier is ook nodig opdat de normale registratie bij de ingang van de vergaderzaal achterwege kan blijven.

 

Pas goed op jezelf en op elkaar

Wij vragen alle eigenaren begrip voor deze situatie en hopen dat iedere deelnemer aan de ALV de op dat moment geldende corona-richtlijnen in acht neemt. Heb je je aangemeld maar heb je op de vergaderdag klachten: Blijf thuis maar vergeet niet alsnog een machtiging af te geven.

Het bestuur

Schoonmaak fietsenstallingen en containerruimtes

In het nieuwsbericht van 12 september werd aangekondigd dat op 17/18 september de fietsenstallingen en containerruimtes zouden worden gereinigd. Door omstandigheden is dat helaas niet helemaal gelukt. Het schoonmaakbedrijf heeft laten weten de klus deze week nog af te maken. 

De vloeren moeten weer worden geschrobd. Zorg er a.u.b. voor dat de schoonmakers vlot hun werk kunnen doen. Maak de stallingen zoveel mogelijk vrij en zet je rijwiel(en) bijvoorbeeld zolang in je eigen parkeervak in de parkeergarage. (Zorg er voor dat de rijbaan vrij blijft.)

Alvast bedankt voor je medewerking en excuses voor het ongemak.

Bron: Monique Broekhoven

Brandweeroefening op 18 september, namiddag

Morgen, woensdag  18 september, houdt de brandweer in de loop van de middag weer een oefening in ons complex. Je hoeft je dus niet ongerust te maken als je een brandweerauto voor de deur ziet staan of brandweermensen door het complex ziet lopen. Geen paniek, er is niks aan de hand.

Deze oefening komt in de plaats van de eerder voor 26 augustus aangekondigde oefening. Die kon toen niet doorgaan omdat de brandweer moest uitrukken voor een echte brand.

De oefening is kleinschaliger dan de oefening die afgelopen december werd gehouden en zal voornamelijk in de parkeergarage plaatsvinden.

We vragen je begrip voor eventuele kortstondige ongemakken.

Een goedgetrainde brandweer is niet alleen belangrijk voor het brandweerpersoneel zelf, maar het is zeker ook in ons eigen belang. Het zal onverhoopt maar eens een keer nodig zijn dat de brandweer uit moet rukken om ons in veiligheid te brengen.

Bron: Roelof Oonk

Ramen wassen en schoonmaak fietsenstallingen en containerruimtes

Op 16 en 17 september worden de ramen van ons appartementencomplex  weer gewassen.

Niet alleen de buitenramen worden gewassen. De glazenwassers nemen ook  de binnenzijde van de ramen van de openbare ruimtes onderhanden. Zoals te doen gebruikelijk worden ook de buitenramen op de balkons en terrassen gewassen. Verder worden de koepels van de parkeergarage en de koepels boven de buitendeuren van de huisnummers 37, 38, 39 en 40 gewassen.

Let op: Zorg ervoor dat de ramen en deuren – maar ook de ventilatieroosters – gesloten zijn, anders is er kans dat er ‘spoelwater’ naar binnen komt. Vanzelfsprekend moeten blinds en zonweringen worden opgetrokken: de glazenwassers moeten immers overal goed bij kunnen komen.

Fietsenstallingen en containerruimtes

Ook de fietsenstallingen en containerruimtes worden weer grondig gereinigd. Zorg ervoor dat de schoonmakers vlot hun werk kunnen doen. Maak de stallingen zoveel mogelijk vrij en zet je rijwiel(en) zolang in de parkeergarage.

Alvast bedankt voor je medewerking.

Bron: Monique Broekhoven

Stofzuigen garage op 2 september

Op maandag 2 september wordt de parkeergarage weer gestofzuigd.

Als je wilt dat jouw parkeervak ook gestofzuigd wordt, zorg er dan voor dat deze plaats op de aangegeven datum vrij is.

In 2019 staan verder nog de volgende data ingepland:

  • – maandag 4 november

Bron: Ed Nieuwenboom

Maandagmiddag brandweeroefening

Maandag, 26 augustus, houdt de brandweer in de loop van de middag weer een oefening in ons complex. Je hoeft je dus niet ongerust te maken als je een brandweerauto voor de deur ziet staan of brandweermensen door het complex ziet lopen. Geen paniek, er is niks aan de hand.

De oefening is kleinschaliger dan de oefening die afgelopen december werd gehouden en zal voornamelijk in de parkeergarage plaatsvinden.

We vragen je begrip voor eventuele kortstondige ongemakken.

Een goedgetrainde brandweer is niet alleen belangrijk voor het brandweerpersoneel zelf, maar het is zeker ook in ons eigen belang. Het zal onverhoopt maar eens een keer nodig zijn dat de brandweer uit moet rukken om ons in veiligheid te brengen.

Bron: Roelof Oonk

Nieuwe ‘huismeester’

De afgelopen jaren heeft Kees Scheutjens (JPH 5) als ‘huismeester’ tal van kleine klussen in en om ons complex opgepakt. Onlangs heeft Kees aangegeven zijn vrije tijd op een andere manier invulling te willen gaan geven. Dat besluit kunnen wij natuurlijk alleen maar respecteren. Langs deze weg bedanken we Kees voor alle diensten die hij voor ons allen heeft verricht.

Gelukkig hebben we ook per direct een opvolger gevonden. Kees van Laarhoven (JPH 7) heeft zich vanuit de TC opgeworpen om de taken die behoren bij de rol van ‘huismeester’ voort te zetten. Als TC zijn we blij dat Kees deze belangrijke taak op zich neemt. Hij wordt de komende periode door zijn (voor)naamgenoot ingewerkt.

Bron: Arjo Knippenburg, namens de Technische Commissie

Metamorfose van de hallen: de foto’s hangen!

Tijdens de algemene ledenvergadering van 9 april 2019 is besloten om de vier hallen op de eerste en tweede verdieping aan de Grotestraatzijde op te sieren met een grote foto.

Het bestuur heeft onlangs – in overleg met de beide fotografen Ed  Nieuwenboom en Jan Koks – vier foto’s geselecteerd en deze op een formaat van maar liefst 150 cm  x 75 cm op canvas laten uitprinten. De foto’s zijn afgewerkt met een fraaie witte baklijst. De ingelijste foto’s zijn inmiddels opgehangen.

Hal bij nummer 35

Hal bij nummer 36

Hal bij nummer 17

Hal bij nummer 18

“Allereerst mijn complimenten! Het ziet er prachtig uit! Een verrijking voor ons complex.”,
aldus onze voorzitter Joep van Nieuwstadt.

Opmerking: Om wat variatie te krijgen en kosten te besparen worden de foto’s na verloop van tijd in een andere hal opgehangen.

Het bestuur nodigt je hierbij graag uit om het resultaat met eigen ogen te komen aanschouwen.

De hallen in de torens aan de Winterdijk

In de hallen in de torens kunnen – als de bewoners dat zelf willen – uiteraard ook foto’s worden opgehangen. Omdat deze hallen (in tegenstelling tot de bovengenoemde vier hallen) min of meer ‘bewoners-eigen’ zijn, kunnen de aanwonende eigenaren indien zij dat zelf willen en in onderling overleg zelf bepalen aan welke van de binnenkort in de (afgeschermde) galerij opgenomen foto’s zij de voorkeur geven. Ed en Jan werken momenteel aan een plan van aanpak. Meer informatie volgt zo spoedig mogelijk.

Bron: Het bestuur