Werkzaamheden op het dak (UPDATE)

Op vrijdag, 29 november, wordt er weer gewerkt op onze daken.

De medewerkers van Hollanddak beginnen – ijs en weder dienende – omstreeks 08:00 uur met de laatste herstelwerkzaamheden. Tevens zal dan ook de jaarlijkse keuring van het valbeveiligingssysteem worden afgerond.

Bron: Arjo Knippenburg, technische commissie

Gemeente meet verkeersintensiteit

De gemeente Waalwijk is onlangs begonnen met het tellen van het aantal auto’s dat door de Grotestraat rijdt. Ook de gereden snelheden worden daarbij in kaart gebracht. Daartoe is een radarkastje aan de lantaarnpaal voor ons hofje bevestigd.

 

UPDATE 19 november: het kastje is inmiddels weer verwijderd.

 

Uitgestelde werkzaamheden op het dak

Door de slechte weersomstandigheden konden de voor 7 november geplande werkzaamheden helaas niet worden afgemaakt. De mensen van Hollanddak komen op vrijdag 15 november terug om het werk af te ronden.

Ze beginnen omstreeks 08:00 uur met wat (herstel)werkzaamheden. Tevens zal dan ook de jaarlijkse keuring van het valbeveiligingssysteem worden uitgevoerd.

Bron: Arjo Knippenburg, technische commissie

Aankleding hallen aan de Winterdijk

Na de vier hallen aan de Grotestraatzijde zijn nu ook een aantal hallen in de torens aan de Winterdijk opgesierd met mooie foto’s.

Omdat de hallen in de torens min of meer ‘bewoners-eigen’ zijn, konden de aanwonende eigenaren – indien zij dat zelf wilden en in onderling overleg – zelf bepalen aan welke van de door Ed Nieuwenboom gemaakte foto’s zij de voorkeur gaven.

Inmiddels zijn de gekozen foto’s, voorzien van witte baklijsten opgehangen. Het resultaat mag ook nu weer gezien worden.

Bron: Het bestuur

 

Werkzaamheden op het dak

Op donderdag, 7 november, wordt er gewerkt op onze daken.

De medewerkers van Hollanddak beginnen omstreeks 08:00 uur met de (herstel)werkzaamheden. Tevens zal dan ook de jaarlijkse keuring van het valbeveiligingssysteem worden uitgevoerd.

Bron: Arjo Knippenburg, technische commissie

Oud-bewoonster Sia Bonants is overleden

Vanmorgen bereikte ons het droeve bericht dat op vrijdag 18 oktober onze oud-bewoonster Sia Bonants-van Weert is overleden. Ze werd 85 jaar. 

Wij wensen haar man Theo, kinderen en kleinkinderen veel sterke bij het verwerken van dit grote verlies.

De afscheidsplechtigheid heeft inmiddels plaatsgevonden.

Wil je de familie een kaartje sturen? Theo woont op het adres Vredesplein 320, 5142 RW Waalwijk.

Bron: het bestuur

Contactformulieren beter vindbaar

Ons Pannebakker-wereldje is klein, de meeste buurtbewoners kennen we bij naam. En…. de meeste bewoners kennen ook de bestuursleden en de leden van de technische commissie  bij naam. Maar waar die leden precies voor staan opgesteld, waarvoor zij aanspreekbaar zijn, is vaak onduidelijk. Daardoor krijgen ze soms vragen of verzoeken over onderwerpen waar zij niet over gaan. Dat is niet handig en kan vertragend werken. Dat moeten we uiteraard zoveel mogelijk proberen te voorkomen.

Om een en ander te stroomlijnen zijn twee contactformulieren gemaakt en op de website gezet:

  • – algemeen formulier voor het stellen van vragen en maken van opmerkingen
  • – speciaal formulier voor het melden van storingen en schades

Je vindt de beide formulieren voortaan onderaan iedere pagina van onze website.

De ingevulde formulieren komen op een centrale plek (bij Jan Koks, de webmaster) binnen. Jan zorgt er vervolgens voor dat het formulier bij de juiste persoon terecht komt.

Wij hopen dat we met deze werkwijze meldingen, vragen en verzoeken (nog) sneller af kunnen handelen.

Bron: Bestuur en technische commissie

Ongewenste bezoeker heengezonden

Door de in de loop der jaren getroffen veiligheidsmaatregelen zoals geregistreerde tags, automatisch sluitende deuren en beveiligingscamera’s is het ongewenst/ongezien binnenkomen van ons complex niet zo eenvoudig. Maar wat extra aandacht kan nooit kwaad! De mens zelf blijft immers de zwakste schakel.

Soms gaat het een keertje mis, zoals enkele weken geleden: In een van de tuinen van ons complex werd een persoon aangetroffen die hier niet thuis hoorde. Een alerte medebewoner heeft deze ongewenste bezoekster aangesproken en weggestuurd. Enige tijd later is zij toch weer binnengelaten of meegelopen. Hierop is de politie ingeschakeld en is de persoon voor nader verhoor meegenomen naar het politiebureau.

Wij vragen je nogmaals alert te blijven.

Let op met het binnenlaten van mensen via de spreek-luisterverbinding: laat nooit iemand binnen die je onbekend is! Als er mensen met je mee willen lopen naar binnen of binnen willen komen als je er uitgaat: vraag dan voor wie men komt en laat ze zelf (opnieuw) aanbellen!

De politie laat het volgende weten:
“Bel altijd 112 als u in uw buurt iets verdachts ziet of hoort. Wees alert op elke vreemde situatie, ook al lijkt het voor u onbelangrijk. Let op personen die niet in uw buurt thuishoren en die bijzonder veel aandacht hebben voor de huizen en/of de omgeving. Noteer hoe ze eruit zien. En noteer ook merk, type en kenteken van hun voertuigen.
(…)
Op www.politiekeurmerk.nl vindt u meer preventietips. Ook vindt u hier andere methodes die inbrekers vaak gebruiken om in te breken en hoe u zich hiertegen kunt beschermen.” (info van www.politie.nl)

Bron: het bestuur

Algemene ledenvergadering dit jaar anders dan anders

Door alle beperkende maatregelen ten gevolge van de corona-crisis zijn ook wij genoodzaakt de algemene ledenvergadering in sterk aangepaste vorm te houden. Ook de locatie is anders dan in vorige jaren.

De uitgestelde algemene ledenvergadering 2020 wordt – zoals het er nu naar uitziet – gehouden op 17 november a.s. in de Thermaflexzaal van Theater De Leest en begint om 20.00 uur.

Omdat we de voorkeur geven aan een fysieke vergadering boven een digitale vergadering moeten we het aantal deelnemers beperken: er kunnen maximaal 30 personen aan de ALV deelnemen. Om de toeloop te reguleren kan zich dit jaar slechts één persoon per appartement aanmelden. Vanzelfsprekend is het ook mogelijk iemand te machtigen om namens jou de vergadering bij te wonen.

De vergaderstukken worden je eerdaags (waar mogelijk) digitaal toegezonden door De Horst. Ze worden daarna ook op onze website geplaatst. Mocht je de documenten liever op papier ontvangen, neem dan a.u.b. contact op met De Horst.

Er zal na afloop van de vergadering ook geen gelegenheid zijn voor een nazit met een hapje en een drankje.

Via het onderstaande formulier dien je uiterlijk 13 november a.s. aan te geven of je wel of niet komt en of je een ander machtigt. Het invullen van het formulier is ook nodig opdat de normale registratie bij de ingang van de vergaderzaal achterwege kan blijven.

 

Pas goed op jezelf en op elkaar

Wij vragen alle eigenaren begrip voor deze situatie en hopen dat iedere deelnemer aan de ALV de op dat moment geldende corona-richtlijnen in acht neemt. Heb je je aangemeld maar heb je op de vergaderdag klachten: Blijf thuis maar vergeet niet alsnog een machtiging af te geven.

Het bestuur