Grote schoonmaakbeurt galerijen, afdekbanden en terrashekken

De komende 3 dagen (12 t/m 14 juni) zullen de galerijen, de betonnen afdekbanden en de terrashekken gereinigd worden door DCS Cleaning B.V. uit Waalwijk.

Het verzoek van DCS is om de balkons en de galerijen deze 3 dagen zoveel mogelijk leeg te maken en de zonneschermen en de screens omhoog te houden.

De medewerkers van DCS zullen d.m.v. een hoogwerker bij je op het balkon komen, dus niet schrikken.

Alle ramen en deuren die door deze reinigingsactie vies worden, worden weer keuring schoongemaakt.

Opmerking:
Het buitenschilderwerk van ons complex start medio augustus. Nadere berichtgeving volgt binnenkort.

De Technische Commissie

Vluchtwegen vrijmaken

Tijdens de algemene ledenvergadering van 10 april j.l. heeft een medewerker van de Waalwijkse brandweer een presentatie over brandveiligheid verzorgd. Naast brandveiligheidsinformatie kwamen ook preventietips aan bod. De presentatie werd door de aanwezigen als verhelderend en zeer zinvol ervaren.

De brandveiligheidssituatie in de Jan Pannebakkerhof

Voorafgaande aan de presentatie heeft de Brandweer de brandveiligheidsrisico’s van ons complex in kaart gebracht. De brandveiligheidssituatie in ons complex is in zijn algemeenheid op orde te noemen. Toch zijn er een aantal niet onbelangrijke constateringen gedaan: niet alle vluchtwegen zijn vrij van obstakels. Dit kan in geval van ontruiming leiden tot oponthoud en struikelpartijen. Kortom tot ongewenste, gevaarlijke situaties.

Houd vluchtwegen vrij

N.a.v. de constateringen en adviezen van de brandweer verzoeken wij je de vluchtwegen vrij te maken van obstakels. Haal a.u.b. jouw spullen weg uit de vluchtroute. Er mag niets meer voor de deuren staan.

Wij rekenen op je medewerking en gaan ervan uit dat uiterlijk 1 juli alles verwijderd is.

Wat te doen bij een calamiteit

  1. Raak niet in paniek.
  2. Sluit alle ramen en deuren.
  3. Bel onmiddellijk 1-1-2 en waarschuw je huisgenoten en buren.
  4. Verlaat het gebouw. Maak daarbij geen gebruik van de lift.

Bloembakken, bestrating en muren opgeknapt

Na een grondige schoonmaakbeurt hebben onze medebewoners Kees Scheutjens en Roelof Oonk de bloembakken en de muurtjes bij het bruggetje naar de Winterdijk van een mooi kleurtje voorzien. Kees heeft onlangs ook de beide muurtjes bij de ingangen aan de Grotestraat en de sierbestrating met een hogedrukspuit gereinigd.

Na deze schoonmaakactie ziet onze Jan Pannebakkerhof er weer waardig uit.

Gebruik/misbruik van de containerruimten

Gebleken is dat de beide containerruimten niet alleen gebruikt worden voor het aanleveren van restafval en papier.

Van tijd tot tijd wordt ook klein gevaarlijk/chemisch afval (zoals lege batterijen en kapotte lampen), plastic, glas en grof vuil in de ruimte aangetroffen. Er lag inmiddels zo’n lading dat Kees enkele uren bezig is geweest om alles op te ruimen en naar de vuilstort te brengen.

“Blijkbaar was het heel gebruikelijk om in de afvalberging ook lege batterijen en kapotte lampenbollen te “dumpen”.

Omdat de ruimte nu opgeruimd is willen we dat ook zo houden. Vanaf nu vragen we een ieder om zijn eigen afval daar te brengen waar het mogelijk is.

  • Grof vuil kun je aanbieden bij de gemeentelijke milieustraat aan de Weteringweg, waar je meestal terecht kunt op werkdagen van 13.30 – 16.00 uur en ’s zaterdags van 09.00 – 15.00 uur. (Details: zie de gemeentelijke afvalkalender.)
  • Klein gevaarlijk afval (ook wel klein chemisch afval en kga genoemd) kun je inleveren bij de milieustraat aan de Weteringweg. Ook op andere plekken kun je klein gevaarlijk afval inleveren, bijvoorbeeld batterijen bij supermarkten en bouwmarkten, injectienaalden en medicijnen bij de apotheek.
  • Plastic, blik en drankkartons dien je in je eigen appartement/berging te bewaren en op de ophaaldagen zelf in de speciale afvalzakken op de verzamelplaats neer te zetten.
  • Restafval kun je – in goed afgesloten zakken – deponeren in de daarvoor bestemde containers. Deze containers worden meerdere keren per week geleegd. In deze containers mag dus absoluut geen grof vuil en kga worden gestort!
  • In Waalwijk wordt het restafval per gewicht afgerekend. Om de kosten daarvoor zo laag mogelijk te houden hebben we besloten om papier en karton op een andere manier aan te bieden. Daarvoor staan in de containerruimten speciale papiercontainers.

Samen houden we het netjes
Het is te makkelijk om te denken dat iemand jouw afval wel opruimt. Als we allemaal onze verantwoordelijkheid nemen blijft het complex er netjes uitzien. Iedereen bedankt voor jullie bijdrage.

Algemene ledenvergadering 2018

(update 26 maart) Het Bestuur van de Vereniging van Eigenaars nodigt hierbij alle eigenaars van appartementen in de Jan Pannebakkerhof in Waalwijk  uit voor de algemene ledenvergadering 2018.

De vergadering wordt gehouden op dinsdag 10 april a.s. in Hotel Waalwijk,  Burgemeester van der Klokkenlaan 55.  Aanvang 20.00 uur.

Vergaderstukken

  • – de agenda,
  • – het verslag van de secretaris,
  • – de jaarrekening 2017 en de begroting,
  • – het verslag van de technische commissie,
  • – het overzicht van de bewonersmutaties 2017-2018 en
  • – de notulen van de vorige ALV

zijn geplaatst in de (alleen voor bewoners/eigenaars benaderbare) rubriek “Voor eigenaars/bewoners > Algemene ledenvergaderingen”. Administratiekantoor De Horst heeft de vergaderstukken ook nog per e-mail aan je toegezonden.

Vergaderstukken op papier?

Wil je de vergaderstukken liever op papier ontvangen? Geef dat dan door via het aanvraagformulier op bovengenoemde pagina. Of geef het schriftelijk door aan het secretariaat: Jan Pannebakkerhof 50.

Nakaarten

Het bestuur nodigt alle leden uit om na afloop van de vergadering – onder het genot van een drankje en een hapje – nog even na te praten over het wel en wee in onze Pannebakkerhof. Dit samenzijn vindt plaats in de vergaderzaal.

Namens het bestuur,
Sabine Biezen, secretaris

26 maart worden de ramen gewassen

Op maandag 26 maart worden de ramen aan de buitenzijde van ons appartementencomplex weer gewassen.

Zoals te doen gebruikelijk worden alle buitenramen gewassen, dus ook die op de balkons en terrassen. De koepels van de parkeergarage en de koepels boven de buitendeuren van de huisnummers 37, 39 en 38, 40 worden ook gewassen.

Dit alles houdt in dat de ramen en deuren – maar ook de ventilatieroosters – gesloten moeten zijn, anders is er kans dat er ‘spoelwater’ naar binnen komt!

Vanzelfsprekend moeten blinds en zonweringen worden opgetrokken: de glazenwassers moeten immers overal goed bij kunnen komen!

Opmerking:
De bewoners met een ‘Frans balkon’ weten dat zij hun buitendeuren zelf moeten schoonmaken.

Bron: Monique Broekhoven

5 maart: stofzuigen garage

Op maandag 5 maart wordt de parkeergarage weer gestofzuigd.

Voor de goede orde wijzen wij je erop, dat als je wilt dat jouw parkeervak gestofzuigd wordt, deze plaats op de aangegeven datum vrij moet zijn.

In 2018 staan verder nog de volgende data ingepland:

  • – maandag 7 mei
  • – maandag 9 juli
  • – maandag 10 september
  • – maandag 5 november

Bron: Cor en Sijke Kamp