Nieuwe verlichting in de garage

Afgelopen week is Evertse-Elektro begonnen met het vervangen van de verlichting in de parkeergarage.

In 2010 is in een bijzondere Algemene ledenvergadering besloten om ons complex aan te passen aan de eisen van deze tijd. Na het renoveren van de hallen, de vervanging van de sloten en het plaatsen van nieuwe LED-verlichting op de galerijen is het nu dus tijd om de verlichting in de parkeergarage aan te pakken.

In de afgelopen week heeft Evertse de eerste armaturen vervangen. Het is duidelijk te zien dat er beduidend meer lichtopbrengst is. Dat was ook de insteek van het project. Dat er daarnaast, door gebruik te maken van de nieuwe LED-techniek, ook bezuinigd wordt op de energiekosten is mooi meegenomen. Echter ten opzichte van de bestaande lampen, die ook al spaarlampen zijn, valt de bezuiniging niet zo zeer te halen uit een lager wattage maar uit de veel langere branduren van LED-lampen waardoor de bezuiniging op langere termijn is terug te zien.

 

 

Afronden schilderwerkzaamheden

SchilderenVorig jaar is begonnen met het periodieke schilderwerk aan de buitenzijde van ons complex. Door omstandigheden konden de werkzaamheden destijds niet worden afgerond.

Binnenkort pakken de mannen van Schildersbedrijf Jan Bakkers de kwast weer op. Als de weersomstandigheden meewerken wordt in de week van 18 juli gestart met het resterende werk.

Bewonersmutaties doorgeven aan De Horst

Zoals bekend wordt verondersteld en ook duidelijk in ons Huishoudelijk Reglement is opgenomen, moet elke mutatie van bewoners aan de VVE worden doorgegeven via De Horst.

Ook indien het om een tijdelijke huurder gaat, dient de eigenaar bericht te sturen omtrent de huurder(s), met naam en telefoonnummer om het mogelijk te maken de gang van zaken in ons complex uit te leggen en ervoor te zorgen dat ook nieuwe en tijdelijke bewoners zich aan de regels houden. Voor nieuwe bewoners dient ten allen tijde een naambordje te worden aangebracht zodat geen misverstand kan bestaan over wie het appartement bewoont. De VvE verzorgt de bestelling van uniforme naambordjes.

Stofzuigen garage op 11 juli

StofzuigerslagOp maandag 11 juli wordt de parkeergarage weer gestofzuigd.

Voor de goede orde wijzen wij je erop, dat als je wilt dat jouw parkeervak gestofzuigd wordt, deze plaats op de aangegeven datum vrij moet zijn.

In 2016/2017 staan verder nog de volgende data ingepland:

maandag 12 september 2016
maandag 07 november 2016
maandag 08 januari 2017

Bron: Cor en Sijke Kamp

Hoe kun je ongedierte voorkomen?

Voorkomen van ongedierte in onze tuinen is beter dan genezen. Daarom hierbij enkele tips.

  • –  Gooi geen etensresten of ander afval in de tuin, over het balkon of over de galerij.
  • –  Het voeren van vogels trekt muizen, ratten en ander ongedierte aan.
  • –  Zet geen vuilnis op het balkon, in de tuin of op de galerij.
  • –  Gooi de goed afgesloten vuilniszakken meteen in de container.
  • –  Probeer te voorkomen dat ratten en muizen naar binnen kunnen komen.

Hartelijk dank voor je medewerking om de Jan Pannebakkerhof ongedierte vrij te houden.

Locatie ondergrondse container voor restafval

De locatie voor de ondergrondse container voor restafval is toch nog niet definitief vastgesteld.

Naar aanleiding van vragen van het bestuur heeft de gemeente Waalwijk besloten een nader onderzoek naar de meest geschikte locatie voor de container in te laten stellen. Zodra er meer bekend is wordt dat via onze website gecommuniceerd.

Zie ook het bericht van 9 mei

Glasbewassing op 22 juni

Plaatje-ramenwassen

Op woensdag 22 juni worden de ramen aan de buitenzijde van ons appartementencomplex weer gewassen.

Zoals te doen gebruikelijk worden alle buitenramen gewassen, dus ook die op de balkons en terrassen. De koepels van de parkeergarage en de koepels boven de buitendeuren van de huisnummers 37, 39 en 38, 40 worden ook gewassen.

Dit alles houdt in dat de ramen en deuren – maar ook de ventilatieroosters – gesloten moeten zijn, anders is er grote kans dat er ‘spoelwater’ naar binnen komt!

Vanzelfsprekend moeten blinds en zonweringen worden opgetrokken: de glazenwassers moeten immers overal goed bij kunnen komen!

Opmerking: De bewoners met een ‘Frans balkon’ weten dat zij hun buitendeuren zelf moeten schoonmaken.


Liften worden weer gekeurd

Binnenkort worden de liften weer gekeurd.

Op woensdag 15 juni a.s. bezoekt een medewerker van Chex Liftkeuringen ons complex om onze vier liften aan de periodieke keuring te onderwerpen. Een medewerker van Kone, het bedrijf dat de liften voor ons onderhoudt, zal bij de keuring aanwezig zijn.

De keuring zal niet tot noemenswaardige overlast zorgen.

 

Container voor restafval komt op andere locatie

De gemeente Waalwijk heeft de definitieve plaats voor de nieuwe container voor restafval vastgesteld. In tegenstelling tot eerdere berichten komt de container aan de oostkant (bij de even nummers), ongeveer op de plaats waar nu nog het eerste boompje staat, gezien vanaf de Grotestraat. Dicht bij nummer 2 dus.

Feitelijk is er geen alternatief vanwege de ligging van leidingen en riolering. Ook de optie van plaatsing van de container aan de Winterdijk-kant was geen realistische.

Om het symmetrische beeld van ons complex te waarborgen zullen de beide boompjes die het dichtst bij de Grotestraat staan naar achteren worden verplaatst, enkele meters in de richting van de beide andere boompjes. Deze komen dus wat dichter bij elkaar te staan. De tweede boompjes verder verplaatsen in de richting van de trappen was geen optie om de doorgang niet te belemmeren. Deze oplossing lijkt het bestuur acceptabel en is het minst ingrijpend.

Kans op overlast niet groot

Het gevaar van overlast voor de appartementen aan de oostkant, met name nummer 2, is volgens de woordvoerder van de Gemeente niet groot omdat het openen en sluiten van de container geen harde geluiden zal veroorzaken.

Container alleen bestemd voor bewoners

Zoals al eerder gemeld: de containers zijn alléén bestemd voor bewoners van de Jan Pannebakkerhof! Iedereen zal een eigen pasje ontvangen en de planning is om e.e.a. vóór de zomervakantie te voltooien.
Het gevaar van verkeerd en/of ongeoorloofd gebruik is laag omdat de pasjes – net zoals onze tags – worden gekoppeld aan bewonersnamen.

Opslagruimtes

Het bestuur en technische commissie gaan nog kijken naar de bestemming van de beide opslagruimtes waar de huidige containers staan. De papiercontainers blijven uiteraard, maar er komt wel ruimte vrij waar we mogelijk wat mee kunnen. De huidige containers zullen worden weggehaald. Daarmee zijn we in elk geval verlost van de stank en de schoonmaak daarvan!

Bron: bestuur en TC

Stofzuigen garage op 9 mei

StofzuigerslagOp maandag 9 mei wordt parkeergarage weer gestofzuigd.

Voor de goede orde wijzen wij je erop, dat als je wilt dat jouw parkeervak gestofzuigd wordt, deze plaats op de aangegeven datum vrij moet zijn.

In 2016/2017 staan verder nog de volgende data ingepland:

maandag 11 juli 2016
maandag 12 september 2016
maandag 07 november 2016
maandag 08 januari 2017

Bron: Cor en Sijke Kamp