Laat geen ongenode gasten binnen

Gelukkig komt insluiping in ons complex niet zo vaak voor, maar extra aandacht kan nooit kwaad!

Ons complex is redelijk veilig te noemen. Veiligheid is echter sterk afhankelijk van de gedragingen van de bewoners en hun bezoekers. Insluiping vormt daarbij een van de grootste risico’s.

Om ongenode gasten te voorkomen is het noodzakelijk dat je altijd controleert of er geen ‘bezoekers’ met je naar binnen lopen bij je binnenkomst of vertrek. Dit geldt vanzelfsprekend voor alle ingangen, incl. de deuren bij de containerruimtes en de roldeuren van de parkeergarage. Vraag desnoods voor wie men komt en laat ze zelf (opnieuw) aanbellen.

Controleer altijd of de buitendeuren van de ingangen bij de containerruimten in het slot vallen bij je vertrek of binnenkomst.

Wacht bij het verder inrijden van de garage tot de roldeur weer gesloten is. Kijk bij het wegrijden of er zich onbekende personen in de buurt van de roldeuren ophouden.

Laat via de spreek-luisterverbinding nooit iemand binnen die je onbekend is!

Wees alert en voorkom diefstal

Helaas is er geconstateerd dat er een fiets is gestolen uit de fietsberging aan de Grotestraat-kant bij de even nummers.

Hoogstwaarschijnlijk is er dus iemand naar binnen geglipt toen de deur nog open stond. Daarom willen we iedereen erop attenderen alert te zijn en eventueel te wachten tot de deur gesloten is wanneer jullie het pand betreden of verlaten.

Vaak is het zo dat wanneer men eenmaal gemerkt heeft hoe makkelijk het is om binnen te komen, er herhaling kan volgen.

Wij danken jullie voor de medewerking en laten we attent zijn om herhaling te voorkomen.

Namens de TC, Arjo Knippenburg

Informatie bewonersmappen

Sinds kort staat de niet-appartementsgebonden informatie uit de rode en blauwe informatiemappen ook op onze website.

Je vindt de informatie in de rubriek “Voor eigenaars/bewoners”. Om bij de informatie te kunnen moet je wel eerst inloggen.

Mocht je je gebruikersnaam en/of wachtwoord niet meer bij de hand hebben, vraag dan via de “Contactknop” nieuwe inloggegevens aan.

Via die knop kun je ook vragen en opmerkingen voor bestuur en technische commissie aanleveren.

Bron: Jan Koks

Bericht van de nieuwe bewoners van JPH 7

De nieuwe bewoners van het appartement Jan Pannebakkerhof 7 hebben gevraagd het onderstaande bericht te publiceren.

Bestuur en leden
Vereniging Van Eigenaren
Jan Pannebakkerhof
Waalwijk

Waalwijk, 12 april 2016

Geachte bestuur en leden,

Erg blij zijn wij met de aankoop van ons appartement. Wij willen u graag meedelen dat wij voornemens zijn om vanaf 28 april te gaan verbouwen in Jan Pannebakkerhof nummer 7.

Onze keuken, badkamer en toilet worden vernieuwd. Dit zal enige overlast veroorzaken maar wij gaan er zorg voor dragen om dit tot een minimum te beperken.

Ook vragen wij toestemming om gedurende de verbouwing indien nodig een kleine container te plaatsen.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Bij vragen, bel gerust aan op nummer 7.

Met vriendelijke groet,

wg

Kees en Lysanne van Laarhoven

 

Volmacht algemene ledenvergadering

Op dinsdag 12 april is de algemene ledenvergadering. Daarover ben je, eigenaar, al eerder via deze site, per mail en/of per post geïnformeerd. Hopelijk ben je op de ALV aanwezig om mee te praten over alles wat onze Jan Pannebakkerhof aangaat.

Mocht je onverhoopt niet aanwezig kunnen zijn, vergeet dan niet iemand anders volmacht te geven om voor jou de vergadering bij te wonen, daarin het woord te voeren en het stemrecht uit te oefenen.

Waar vind je de volmacht?

E-mail:

Op 23 maart heeft ons administratiekantoor De Horst je per mail de vergaderstukken toegezonden. Daarbij zit ook een volmacht-formulier.

Per post:

Eigenaars waarvan geen e-mailadres bekend is of hebben aangegeven de vergaderstukken per post te willen ontvangen hebben deze documenten, inclusief de op naam gestelde volmacht, thuisgestuurd gekregen.

Volmacht kwijt?

Stel dan met behulp van het onderstaande formulier een nieuwe volmacht samen.

>>> Het formulier is inmiddels vervallen.

Algemene ledenvergadering 2016

Aan alle eigenaars van appartementen van de Jan Pannebakkerhof

Het Bestuur van de Vereniging van Eigenaars laat je hierbij weten dat de algemene ledenvergadering 2016 plaatsvindt op dinsdag 12 april a.s. bij:

Hotel Waalwijk
Burgemeester van der Klokkenlaan 55
5141 EG Waalwijk
aanvang 20.00 uur

Zie de (alleen voor bewoners/eigenaars benaderbare) rubriek “Voor eigenaars/bewoners > Algemene ledenvergaderingen” voor:

  • – de agenda,
  • – het verslag van de secretaris,
  • – de jaarrekening 2015,
  • – de begroting 2017,
  • – het verslag van de technische commissie,
  • – een overzicht van de bewonersmutaties 2015-2016, en
  • – de notulen van de vorige ALV.

Namens het bestuur,
Sabine Biezen, secretaris

Glasbewassing op 21 maart

Plaatje-ramenwassen

Op maandag 21 maart* worden de ramen aan de buitenzijde van ons appartementencomplex weer gewassen.

Zoals te doen gebruikelijk worden alle buitenramen gewassen, dus ook die op de balkons en terrassen. De koepels van de parkeergarage en de koepels boven de buitendeuren van de huisnummers 37, 39 en 38, 40 worden ook gewassen.

Dit alles houdt in dat de ramen en deuren – maar ook de ventilatieroosters – gesloten moeten zijn, anders is er grote kans dat er ‘spoelwater’ naar binnen komt!

Vanzelfsprekend moeten blinds en zonweringen worden opgetrokken: de glazenwassers moeten immers overal goed bij kunnen komen!

Opmerking: De bewoners met een ‘Frans balkon’ weten dat zij hun buitendeuren zelf moeten schoonmaken.

*) Door een late melding door Brabant Interieur was het deze keer niet mogelijk om tijdig een vooraankondiging op de prikborden en op de website te plaatsen.

Ondergrondse container restafval

Op 7 januari 2016 ben je per brief van de gemeente Waalwijk geïnformeerd over de plaatsing van een ondergrondse container voor restafval. Volgens de laatste berichten wordt de container nog deze maand geplaatst.

Het bestuur van onze VvE heeft bij dit besluit van de gemeente geen inbreng gehad.

De ondergrondse afvalcontainer is door gebruikers te openen met een speciale afvalpas. Per aanbieding van iedere vuilniszak worden kosten in rekening gebracht. Kijk voor meer informatie op de website van de gemeente Waalwijk.

Gevolgen voor onze eigen afvalinzameling

Na plaatsing van de ondergrondse container zullen de huidige containers voor restafval worden verwijderd en worden de contracten voor lediging en schoonmaak opgezegd.

Let op:
Het bovenstaande geldt alleen voor restafval.
De papiercontainer blijft gewoon in gebruik.
Plastic, blik en drankkartons kun je op ophaaldagen zelf in de toegestane zakken aan de straat zetten.

Waar komt de ondergrondse container?

Op de onderstaande tekening kun je zien waar de container geplaatst wordt.

Container-1 Container-2

Geforceerd openzetten toegangsdeuren

Zo’n anderhalf jaar geleden is een groot aantal buiten- en tussendeuren voorzien van automatische deurdrangers. Van vele kanten is hierop positief gereageerd; de deurdrangers hebben de toegankelijkheid van ons complex enorm verbeterd.

Een waarschuwing is echter op zijn plaats: bij verkeerd gebruik kan de elektronische apparatuur in de deurdrangers defect raken.

Er is al diverse keren geconstateerd dat van automatische deurdragers voorziene toegangsdeuren door middel van een spie of een blokje hout geforceerd worden opengezet. Omdat de dranger continu grote krachten op de deur blijft uitoefenen gaat de elektronica problemen geven. Hierdoor ontstaan onnodige reparatiekosten (zo’n € 100 euro per storing) die we met zijn allen moeten dragen. Het spreekt voor zich dat we dit soort uitgaven willen voorkomen.

Hoe zet je de deuren tijdelijk open?

De automaten hebben aan de zijkant een tuimelschakelaar. Deze staat op de automatische stand: de dranger reageert op een signaal van een taglezer of bewegingsmelder. Om de deur open te laten staan volstaat het om de tuimelschakelaar om te zetten. Vergeet na gedane arbeid niet de schakelaar weer naar de automatische stand terug te zetten.