Koningsdag 2015

Ook op Koningsdag ziet de Jan Pannebakkerhof er feestelijk uit.

Koningsdag

Voorkom ongedierte

Bij ons is het bericht binnengekomen dat er in de tuinen achter de oneven nummers ratten zijn gesignaleerd. De bewoner heeft hiervan melding gemaakt bij de gemeente Waalwijk. Deze zal het ongedierte op korte termijn komen bestrijden.

Hoe kunt u ongedierte voorkomen?

Voorkomen is beter dan genezen. Daarom hierbij enkele tips om ongedierte te voorkomen:

  • – Gooi geen etensresten of ander afval in de tuin, over het balkon of over de galerij.
  • – Het voeren van vogels trekt muizen, ratten en ander ongedierte aan.
  • – Zet geen vuilnis op het balkon, in de tuin of op de galerij.
  • – Gooi de goed afgesloten vuilniszakken meteen in de container.
  • – Probeer te voorkomen dat ratten en muizen naar binnen kunnen komen.

Hartelijk dank voor je medewerking om de Jan Pannebakkerhof ongedierte vrij te houden.

Verplichte rijrichting in parkeergarage

verkeersbord-rvv-c03 verkeersbord-rvv-c02Tijdens de algemene ledenvergadering van dinsdag 14 april werd de veiligheidssituatie in de parkeergarage nog eens onder de aandacht gebracht. Hieronder tref je de gedragsregels aan.

 

Verplichte rijrichting

In onze parkeergarage geldt een verplichte rijrichting. De ingang bevindt zich aan de westkant, de uitgang aan de oostkant van ons appartementencomplex.

De verplichte rijrichting is niet alleen ingesteld voor motorvoertuigen. Ook fietsers dienen zich aan de verkeersregels te houden.

Voorkom gevaarlijke situaties

Fietsers

Het komt geregeld voor dat (met name) fietsers zich niet aan de regels houden, wat soms leidt tot gevaarlijke situaties. Om ongelukken en mogelijk problemen met je verzekering te voorkomen vraagt het bestuur je hierbij nogmaals de regels in acht te nemen en de roldeur west alleen als ingang en de roldeur oost alleen als uitgang te gebruiken.

Automobilisten

Het is raadzaam om tijdens het in- en uitrijden van de garage dimlicht te voeren. Daardoor word je in de schaars verlichte garage eerder opgemerkt.

 

Volmacht algemene ledenvergadering

Op dinsdag 14 april is de algemene ledenvergadering. Daarover bent u, eigenaar, al eerder via deze site, per mail en/of per post geïnformeerd. Hopelijk bent ook u aanwezig om mee te praten over alles wat onze Jan Pannebakkerhof aangaat.

Mocht u onverhoopt niet aanwezig kunnen zijn, vergeet dan a.u.b. niet iemand anders volmacht te geven om voor u de vergadering bij te wonen, daarin het woord te voeren en het stemrecht uit te oefenen.

Waar vindt u de volmacht?

E-mail:

Op 23 maart heeft De Horst u twee e-mail toegezonden. In de ene mail staan de agenda en overige vergaderstukken. In de andere mail vindt u de op uw naam gestelde volmacht.

Per post:

Eigenaars waarvan geen e-mailadres bekend is of hebben aangegeven de vergaderstukken per post te willen ontvangen hebben deze documenten, inclusief de op naam gestelde volmacht, thuisgestuurd gekregen.

Volmacht kwijt?

Stel dan m.b.v. het onderstaande formulier een nieuwe volmacht samen.

Nieuwe halfverharding op de Winterdijk

Wij ontvingen het onderstaande bericht van mw. Leenheers. Zij is lid van WOP Centrum/Besoijen en heeft met regelmaat contact met de Gemeente Waalwijk.

“Geachte Mvr.Leenheers,

Ik heb Firma van Daelen opdracht gegeven om de halfverharding op de Winterdijk opnieuw te profileren, maar dat kan alleen maar bij droog weer, bij regen kunnen we de puinverharding niet trillen want dan gaat de granulaat drijven. We gaan zo snel als mogelijk is met de puinverharding beginnen.
Hopelijk u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet

Dré Donks
Toezichthouder Gemeente Waalwijk”

Algemene ledenvergadering 2015

Aan alle eigenaars van appartementen van de Jan Pannebakkerhof

Het Bestuur van de Vereniging van Eigenaars laat u hierbij weten dat de algemene ledenvergadering 2015  plaatsvindt op dinsdag 14 april a.s. bij:

Hotel Waalwijk
Burgemeester van der Klokkenlaan 55
5141 EG Waalwijk
aanvang 20.00 uur

Zie de (alleen voor bewoners/eigenaars benaderbare) rubriek “Voor eigenaars/bewoners > Algemene ledenvergaderingen” voor:

  • de agenda,
  • het verslag van de secretaris,
  • de jaarrekening 2014,
  • de begroting 2016,
  • het verslag van de technische commissie, en
  • de notulen van de vorige ALV.

Indien u de agenda en de bijlagen liever per post ontvangt dan kunt u dat doorgeven aan het secretariaat. Dat kan via de contactknop boven aan de site.

Namens het Bestuur,
Sabine Biezen, secretaris

In week 11, vanaf a.s. maandag, vindt de glasbewassing plaats

Plaatje-ramenwassenKomende week, vanaf maandag 9 maart, worden weer alle ramen aan de buitenzijde gewassen. Indien nodig worden de werkzaamheden op dinsdag afgerond.

Zoals te doen gebruikelijk worden alle buitenramen, dus ook op de balkons en terrassen, gewassen. De bewoners met een ‘Frans balkon’ weten dat zij hun buitendeuren zelf moeten schoonmaken. Ook de koepels van de parkeergarage en de koepels boven de buitendeuren van de huisnummers 37, 39 en 38, 40 worden gewassen.

Dit alles houdt in dat de ramen en deuren – maar ook de ventilatieroosters – gesloten moeten zijn, anders is er grote kans dat er ‘spoelwater’ naar binnen komt!

Vanzelfsprekend moeten blinds en zonweringen worden opgetrokken: de glazenwassers moeten immers overal goed bij kunnen komen!

Opslag van roerende goederen in de parkeergarage en openbare hallen

Op 13 februari ontvingen alle bewoners/eigenaars van een appartement in de Jan Pannebakkerhof de onderstaande brief van ons administratiekantoor De Horst. Het bestuur verzoekt eenieder hier goede nota van te nemen.

Waalwijk, 13 februari 2015

De opslag van roerende goederen in de parkeergarage en openbare hallen is niet toegestaan. Dit is geregeld  in het Huishoudelijk reglement. Wij verwijzen u naar art. 3 lid d, art. 4a, art. 7  lid b art. , 9a en  art. 12a.

Waarom is de opslag niet toegestaan?

Dit betreft in hoofdzaak twee redenen.

  1. In geval van calamiteiten mogen er zich geen objecten in de garage en hallen bevinden die mogelijk een beletsel  vormen bij de ontruiming van de appartementen. Een veiligheidsmaatregel derhalve om zorg te dragen voor een ongestoorde  toegang van hulpdiensten aan de ene kant en een ongestoorde uitgang voor de bewoners aan de andere zijde. Door de automatisering van de toegangen en de deuren in de openbare hallen mag het mechanisme niet worden belemmerd door roerende goederen. Het is niet toegestaan om in het trap huis de deuren met een spie open te zetten i.v.m. brandveiligheid.
  2. Voorts is het van belang te constateren dat de opslag van roerende goederen kan leiden tot een verhoging van de premie van de opstalpolis. Immers de aanwezigheid van goederen kan leiden tot een verhoging van het risico voor de verzekeraar. We zien bijvoorbeeld autobanden, papier en tapijttegels opgeslagen waardoor de brandgevaar wordt verhoogd. In de parkeergarage is het uitsluitend toegestaan een voertuig te parkeren binnen het daarvoor bestemde, gemarkeerde en aan de eigenaar in eigendom toebehorend vak. Het parkeren van twee auto¿s op één parkeerplaats is slechts toegestaan indien beide auto¿s binnen de aangegeven kaders blijven.

    Wij verzoeken u per omgaande alle spullen weg te halen die de doorgang belemmeren, brandgevaarlijk zijn of niet in de openbare ruimtes thuis horen.
    Wij zullen over enige tijd de situatie opnieuw bezien en gaan uit van uw medewerking!
    Eventuele kosten die voortkomen uit niet opruimen van de spullen zullen op de bewoner worden verhaald.

Met vriendelijke groet,

De Horst B.V.
Marja van de Laar
Financiele administratie

Vooraankondiging algemene ledenvergadering

Noteer alvast in je agenda: de algemene ledenvergadering  wordt gehouden op dinsdag, 14 april 2015 en begint op 20:00 uur.

De vergadering wordt dit jaar gehouden in Hotel Waalwijk.

Zoals vanouds zullen ook op deze andere locatie vanaf een half uur voor aanvang van de vergadering koffie en thee klaarstaan en is er na afloop gelegenheid om nog even na te borrelen.

De agenda en andere van belang zijnde stukken worden eind maart verspreid.

Om op de print- en verzendkosten te besparen zal de toezending van de vergaderstukken zoveel mogelijk digitaal, per e-mail, verlopen. Je vindt de stukken te zijner tijd ook in het alleen voor eigenaars afgeschermde gedeelte van deze website.

Als je de stukken op papier wenst te ontvangen, geef dat dan tijdig door aan de secretaris (of stuur een reactie via de contactknop op deze site).

Bron: Sabine Biezen, secretaris