In week 11, vanaf a.s. maandag, vindt de glasbewassing plaats

Plaatje-ramenwassenKomende week, vanaf maandag 9 maart, worden weer alle ramen aan de buitenzijde gewassen. Indien nodig worden de werkzaamheden op dinsdag afgerond.

Zoals te doen gebruikelijk worden alle buitenramen, dus ook op de balkons en terrassen, gewassen. De bewoners met een ‘Frans balkon’ weten dat zij hun buitendeuren zelf moeten schoonmaken. Ook de koepels van de parkeergarage en de koepels boven de buitendeuren van de huisnummers 37, 39 en 38, 40 worden gewassen.

Dit alles houdt in dat de ramen en deuren – maar ook de ventilatieroosters – gesloten moeten zijn, anders is er grote kans dat er ‘spoelwater’ naar binnen komt!

Vanzelfsprekend moeten blinds en zonweringen worden opgetrokken: de glazenwassers moeten immers overal goed bij kunnen komen!

Opslag van roerende goederen in de parkeergarage en openbare hallen

Op 13 februari ontvingen alle bewoners/eigenaars van een appartement in de Jan Pannebakkerhof de onderstaande brief van ons administratiekantoor De Horst. Het bestuur verzoekt eenieder hier goede nota van te nemen.

Waalwijk, 13 februari 2015

De opslag van roerende goederen in de parkeergarage en openbare hallen is niet toegestaan. Dit is geregeld  in het Huishoudelijk reglement. Wij verwijzen u naar art. 3 lid d, art. 4a, art. 7  lid b art. , 9a en  art. 12a.

Waarom is de opslag niet toegestaan?

Dit betreft in hoofdzaak twee redenen.

  1. In geval van calamiteiten mogen er zich geen objecten in de garage en hallen bevinden die mogelijk een beletsel  vormen bij de ontruiming van de appartementen. Een veiligheidsmaatregel derhalve om zorg te dragen voor een ongestoorde  toegang van hulpdiensten aan de ene kant en een ongestoorde uitgang voor de bewoners aan de andere zijde. Door de automatisering van de toegangen en de deuren in de openbare hallen mag het mechanisme niet worden belemmerd door roerende goederen. Het is niet toegestaan om in het trap huis de deuren met een spie open te zetten i.v.m. brandveiligheid.
  2. Voorts is het van belang te constateren dat de opslag van roerende goederen kan leiden tot een verhoging van de premie van de opstalpolis. Immers de aanwezigheid van goederen kan leiden tot een verhoging van het risico voor de verzekeraar. We zien bijvoorbeeld autobanden, papier en tapijttegels opgeslagen waardoor de brandgevaar wordt verhoogd. In de parkeergarage is het uitsluitend toegestaan een voertuig te parkeren binnen het daarvoor bestemde, gemarkeerde en aan de eigenaar in eigendom toebehorend vak. Het parkeren van twee auto¿s op één parkeerplaats is slechts toegestaan indien beide auto¿s binnen de aangegeven kaders blijven.

    Wij verzoeken u per omgaande alle spullen weg te halen die de doorgang belemmeren, brandgevaarlijk zijn of niet in de openbare ruimtes thuis horen.
    Wij zullen over enige tijd de situatie opnieuw bezien en gaan uit van uw medewerking!
    Eventuele kosten die voortkomen uit niet opruimen van de spullen zullen op de bewoner worden verhaald.

Met vriendelijke groet,

De Horst B.V.
Marja van de Laar
Financiele administratie

Vooraankondiging algemene ledenvergadering

Noteer alvast in je agenda: de algemene ledenvergadering  wordt gehouden op dinsdag, 14 april 2015 en begint op 20:00 uur.

De vergadering wordt dit jaar gehouden in Hotel Waalwijk.

Zoals vanouds zullen ook op deze andere locatie vanaf een half uur voor aanvang van de vergadering koffie en thee klaarstaan en is er na afloop gelegenheid om nog even na te borrelen.

De agenda en andere van belang zijnde stukken worden eind maart verspreid.

Om op de print- en verzendkosten te besparen zal de toezending van de vergaderstukken zoveel mogelijk digitaal, per e-mail, verlopen. Je vindt de stukken te zijner tijd ook in het alleen voor eigenaars afgeschermde gedeelte van deze website.

Als je de stukken op papier wenst te ontvangen, geef dat dan tijdig door aan de secretaris (of stuur een reactie via de contactknop op deze site).

Bron: Sabine Biezen, secretaris

Stofzuigen parkeergarage: gewijzigd schema 2015

StofzuigerslagDoor het vele smeltwater op de garagevloer kon de op 29 december geplande stofzuigronde niet doorgaan.

De parkeerkelder wordt nu op maandag, 12 januari weer gestofzuigd.

Voor de goede orde wijzen wij je erop, dat als je wilt dat jouw parkeervak gestofzuigd wordt, deze plaats op de aangegeven datum vrij is.

Hieronder volgen de data waarop in 2015 de parkeerkelder gestofzuigd zal worden:

  • maandag 12 januari
  • maandag 9 maart
  • maandag 11 mei
  • maandag 6 juli
  • maandag 7 september
  • maandag 2 november
  • maandag 28 december
Bron: Cor en Sijke Kamp

Jan Pannebakkerhof weer feestelijk aangekleed

Nadat vorige week de vier hallen al met mooie kerstbomen waren aangekleed is nu ook het binnenplein weer klaar voor de feestdagen.

Zeven gigantische kerstbomen en het oude, vertrouwde, rustieke prieeltje maken er weer een mooi plaatje van. Vooral als ’s avonds de lampjes branden is de Jan Pannebakkerhof een lust voor het oog. Het wachten is nu alleen nog op een mooi laagje sneeuw om het helemaal af te maken.

Een groot compliment voor de 19 (!) vrijwilligers die voor de aankleding, binnen én buiten gezorgd hebben: Nelleke van Korven, José der Kinderen, Joke Vos, Sijke kamp, Cor Kamp, Sjaak van Helvoirt, Luit Sol , Leo van der Wouw, Jan van Oudenaaren, Roelof Oonk, Karel van Moorsel, Wim Zoer, Kees Scheutjens, Jan Koks, Piet van Oers, Arjo Knippenburg, Dédier van Bokhoven, Joep van Nieuwstadt en Ger Opperman. En een speciaal woord van dank voor Luit (die met name bij de voorbereidingen een zeer belangrijke rol vervulde) en voor Cor en Sijke, die de bouwers ook dit jaar weer verwenden met koffie, worstenbroodjes en overheerlijke snert. De door Arjo meegebrachte Schrobbelèr smaakte trouwens ook prima.

Jan Koks

Nieuwjaarsbijeenkomst

Uitnodiging voor bewoners, eigenaars en zakelijke relaties

VuurwerkVrijdag 9 januari 2015, van 19.00 ~ 23.00 uur is er weer de Traditionele Nieuwjaarsbijeenkomst in de Jan Pannebakkerhof.

De receptie wordt ook dit jaar gehouden in een sfeervol aangekleed gedeelte van de parkeergarage* (ingang Winterdijkzijde oost). Voor de inwendige mens wordt gezorgd.

Wij rekenen op jullie aanwezigheid!

Aanmelden (i.v.m. organisatie/inkopen)

Binnenkort krijg je een uitnodiging voor de nieuwjaarsbijeenkomst mét aanmeldstrookje in je brievenbus. Je kunt dit strookje inleveren op huisnr. 3, graag vóór 20 december a.s.!

Reageren via de website, in de rubriek onder dit bericht, kan natuurlijk ook. Geef aan of je wel of niet komt en zo ja, met hoeveel personen.

*Wij kunnen vrijdag overdag nog hulp gebruiken om er een sfeervolle ruimte van te maken. Wil je meehelpen, geef dat dan aan op het aanmeldstrookje of onderaan dit bericht.

Tot 9 januari?

Stofzuigen parkeergarage op 29 december

StofzuigerslagOp maandag, 29 december wordt de parkeerkelder weer gestofzuigd.

Voor de goede orde wijzen wij je erop, dat als je wilt dat jouw parkeervak gestofzuigd wordt, deze plaats op de aangegeven datum vrij is.

Hieronder volgen de data waarop in 2015 de parkeerkelder gestofzuigd zal worden:

  • maandag 23 februari
  • maandag 20 april
  • maandag 15 juni
  • maandag 24 augustus
  • maandag 26 oktober
  • maandag 28 december
Bron: Cor en Sijke Kamp

9 dec. worden ramen gewassen

Plaatje-ramenwassenKomende dinsdag, 9 december, worden weer alle ramen aan de buitenzijde gewassen. Indien nodig worden de werkzaamheden op woensdag afgerond.

Zoals te doen gebruikelijk worden alle buitenramen, dus ook op de balkons en terrassen, gewassen. De bewoners met een ‘Frans balkon’ weten dat zij hun buitendeuren zelf moeten schoonmaken. Ook de koepels van de parkeergarage en de koepels boven de buitendeuren van de huisnummers 37, 39 en 38, 40 worden gewassen.

Dit alles houdt in dat de ramen en deuren – maar ook de ventilatieroosters – gesloten moeten zijn, anders is er grote kans dat er ‘spoelwater’ naar binnen komt!

Vanzelfsprekend moeten blinds en zonweringen worden opgetrokken: de glazenwassers moeten immers overal goed bij kunnen komen!

Vervanging afstandsbedieningen roldeuren

Je zult ongetwijfeld ervaren hebben dat de afstandsbediening voor het openen van de roldeuren niet goed meer functioneert. Met name de uitgang geeft problemen.

In eerste instantie dachten wij dat de storingen werden veroorzaakt door de nieuwe wandlezers voor de tags. Na metingen is gebleken dat dit er niets mee te maken heeft. Het systeem is verouderd en dient met spoed vervangen te worden.

Inmiddels is er nieuwe apparatuur besteld. Deze wordt op korte termijn geïnstalleerd. Voor ieder appartement zal ook een nieuwe afstandsbediening gratis worden verstrekt.

Meer extra afstandsbedieningen bestellen?

Eerdaags ontvang je een informatiebrief met bestelstrookje in je brievenbus. De kosten van een extra afstandsbediening bedragen € 50 als je deze nu bestelt.

Let op: Nabestellingen op een later tijdstip lopen via Hensen Solid systems en zullen duurder zijn.

De bestelstrook dien je in te leveren vóór 10 december in de brievenbus bij het atelier

Oproep vrijwilligers kerstversiering

Het is al weer half november. De herfst is begonnen, de wintertijd is ook al weer ingetreden. Voor we er goed en wel erg in hebben hangen de eerste versierselen weer in de kerstboom en zorgt het eerste vuurwerk voor een hoop herrie.

Help jij mee?

Het einde van het jaar betekent ook voor een aantal bewoners van de Jan Pannebakkerhof dat er weer werk aan de winkel is. Nog even en ons pittoreske binnenhofje kan weer feestelijk worden aangekleed en de sfeerverlichting kan weer worden opgehangen. Een klus die we hopelijk, net als in de afgelopen jaren, weer samen zullen klaren.

PrieeltjeOok dit jaar doet het bestuur weer een beroep op alle bewoners om – in meer of mindere mate – een bijdrage te leveren aan het verhogen van de kerstsfeer in de Jan Pannebakkerhof. Of het nu gaat om het mee opbouwen van het prieeltje, het plaatsen van de kerstbomen of het aanbrengen van de verlichting: ieders bijdrage is daarbij meer dan welkom!

Op zaterdag 13 december worden de kerstbomen en het losse groen afgeleverd, moet alles worden geplaatst en worden de versieringen aangebracht. Het afbreken en opruimen vindt plaats op zaterdag 3 januari.

Kunnen we op jouw hulp rekenen?

Doe je ook weer mee of weet je van iemand anders dat die graag mee wil helpen? Laat dat dan zo snel mogelijk aan ons weten:

  • briefje in de postbus bij het Atelier in de p-kelder (bij berging huisnr. 33)
  • bel Jan koks of Luit Sol
  •  of meld je aan via onze website. Dat kan in de reactie-rubriek onder aan dit bericht

Laten we er ook dit jaar weer met velen een gezellig evenement van maken. En: vele handen maken immers licht werk.

Opmerking: De kerstbomen in de hallen worden zoals ieder jaar weer door enkele dames opgetuigd.