Op dinsdag 18 juli wordt de parkeergarage weer schoongemaakt.
Als je wilt dat jouw parkeervak ook gestofzuigd wordt, zorg er dan voor dat deze plaats op de aangegeven datum vrij is.
Onlangs heb je van de Horst de notulen ontvangen van de op 25 april 2023 gehouden Algemene Ledenvergadering.
Onder verwijzing naar die notulen volgt hierbij een overzicht van een aantal acties. Verder staan onderaan dit bericht nog een paar andere mededelingen van het bestuur.
Het nieuwe bestuur heeft de rollen als volgt verdeeld:
Hans Groenewegen wordt lid van de technische commissie en gaat nauw samenwerken met onze huismeester Kees van Laarhoven.
Uit kostenoverwegingen wordt de (aanvankelijk voor dit jaar geplande) gevelreiniging gecombineerd met het in 2025 uit te voeren schilderwerk en het repareren van de dilatatievoegen. Een belangrijk deel van de kosten zit immers in het opbouwen en afbreken van steigers. Door de drie klussen te combineren is dat slechts één keer nodig.
De gemeente laat ons weten dat er geen grote aanpassingen gedaan worden aan het wegdek op de Winterdijk. De dijk is een primaire waterkering en daardoor zijn er (volgens richtlijnen van Waterschap Brabantse Delta) beperkingen. Bovendien kan er niet worden uitgegraven om een zandbed aan te leggen voor een wegverharding i.v.m. schade aan de wortels van de beplanting op de dijk.
Gaten in het wegdek kun je zelf via de gemeenteapp Fixi of via hun website bij de gemeente Waalwijk melden. Het wegdek zal dan met puin worden geëgaliseerd.
De gemeente plaatst links én rechts van de ingangen aan de voorzijde één nietje.
Het plaatsen van nietjes bij de achteringangen blijkt niet mogelijk: feitelijk is de verharding van het halfronde plein het dak van de parkeergarage en daarin kunnen geen gaten voor die nietjes worden gemaakt.
De gemeente heeft laten weten dat er een nieuwe boom geplant wordt aan de voorzijde ter hoogte van Jan Pannebakkerhof 1.
Binnenkort ontvang je een enquêteformulier aangaande de mogelijkheden om de binnentuin te verfraaien.
Incidenteel komt het voor dat bewoners zelf contact opnemen met een van onze onderhoudsbedrijven. Dit is niet de bedoeling: storingen dienen altijd gemeld te worden via het meldingsformulier onder aan deze pagina. De contactpersoon van de technische commissie neemt z.s.m. contact met je op om samen met jou te bekijken hoe de schade of storing het snelst kan worden verholpen. Alleen bij spoedgevallen kun je rechtstreeks contact opnemen met een van de bestuursleden of de leden van de technische commissie.
Gebleken is dat nog steeds niet iedereen de eigen buitenruimte even secuur schoonhoudt. Dat is spijtig, want we zijn immers met ons allen tezamen verantwoordelijk voor het aanzien van ons complex.
Als bewoner behoor je zelf de directe omgeving van je eigen appartement schoon te houden. In het verleden is – per appartement – een lijst opgesteld van werkzaamheden die iedere bewoner wordt geacht zelf uit te (laten) voeren. Je vindt deze lijsten op de pagina “Schoonmaak” in de rubriek “Voor eigenaars/bewoners”.
We hebben een nieuwe glazenwasser gevonden: DSG Schoonmaakbedrijf uit Tilburg.
Op dinsdag 25 en woensdag 26 april, vanaf 08:00 uur, komen hun glazenwassers voor het eerst onze ramen wassen.
Zorg dat de glazenwassers hun werk vlot kunnen doen. Zorg er voor dat jouw ramen en deuren – maar ook de ventilatieroosters – gesloten zijn, anders is er kans dat er ‘spoelwater’ naar binnen komt. Vergeet zo nodig ook niet om de zonweringen op te trekken: de glazenwassers moeten immers overal goed bij kunnen komen.
Opmerking: het zal voor de nieuwkomers vast even wennen zijn aan de complexheid van ons complex. Wij vragen je begrip als het voor het eerst wassen van je ramen door DSG wat langer duurt dan je gewend bent.
Alvast bedankt voor je medewerking.
Er zijn opnieuw ratten gesignaleerd. Onze huismeester Kees van Laarhoven heeft er de afgelopen dagen maar liefst drie gevangen.
De gemeente is van de overlast in kennis gesteld.
Probeer zelf de overlast zo veel mogelijk te voorkomen door de onderstaande tips ter harte te nemen:
Hartelijk dank voor je medewerking om de Jan Pannebakkerhof ongedierte-vrij te houden.
Hiervan is inmiddels melding gemaakt bij de gemeente Waalwijk. Deze zal het ongedierte op korte termijn met vallen komen bestrijden.
De elektrische deuren slaan soms op storing en moeten dan gereset worden om weer goed open te gaan en te sluiten.
De storing ontstaat doordat men de deur handmatig open duwt of dicht trekt. Doe dat dus niet, de deur gaat vanzelf voor je open.
Onze huismeester Kees van Laarhoven kan weinig méér doen met de storingsmeldingen dan de automatische deurdranger resetten. Maar dat kun je in voorkomende gevallen ook zelf door de kleine resetknop aan de zijkant van de automaat in te drukken (zie de onderstaande afbeelding). Na het resetten is het euvel verholpen en zal de deur weer functioneren zoals het hoort.
Zoals u weet, worden onderhoudswerkzaamheden aan de algemene ruimtes vanuit de Technische Commissie gecoördineerd. Het kan echter ook voorkomen, dat een dienstverlener, die u zelf inhuurt om werkzaamheden te verrichten voor/aan uw appartement, toegang nodig heeft tot het dak van het complex.
Om de veiligheid van ons complex, alle bewoners en de dienstverlener te waarborgen, dient u als opdrachtgever deze dienstverlener aan te melden bij de Technische Commissie of onze huismeester. Deze zal de dienstverlener instrueren op welke manier hij/zij de benodigde werkzaamheden uit kan voeren, zodat e.e.a. veilig kan gebeuren.
– Huismeester: | Kees van Laarhoven (nr. 7 – tel: 06-16 44 15 77 – na 17 uur) |
– Technische Commissie: | Hans de Vaan (nr.36 – tel: 06-22 36 46 17) |
Bij het bestuur zijn enkele klachten binnengekomen van bewoners, die peuken (van anderen) hebben aangetroffen in hun tuin en/of balkon.
Het staat bewoners (en hun bezoek) natuurlijk vrij te roken in hun appartement en op hun eigen balkon of tuin. Vanzelfsprekend is het dan niet de bedoeling dat peuken daarna kunnen gaan zwerven.
De algemene ruimtes van ons complex – zoals de hallen, galerijen, parkeergarage, etc – zijn rookvrije ruimtes, waar dus door niemand gerookt mag worden.
Uiteraard was dit voor u al duidelijk, maar zou u uw bezoek ook willen wijzen op deze regels?
In de afgelopen weken hebben we in de garage/bergingen veel wateroverlast gehad. Meerdere bewoners hebben dat via het meldingsformulier gemeld.
Het bedrijf Drycon en onze huismeester Kees zijn 3 dagen druk bezig geweest om de lekkages te verhelpen en de garage / bergingen weer watervrij te maken. Voor ieders interesse: Op maar liefst 44 plaatsen zijn de vloeren of wanden geïnjecteerd. Voorwaar een hele klus.
We hopen dat de wateroverlast nu is verholpen en we er weer droog bijzitten. Mocht je onverhoopt toch weer natte voeten krijgen, dan kun je dat natuurlijk altijd melden via het onderstaande formulier.