3 mei 2012: algemene ledenvergadering

Noteer alvast in uw agenda:

de algemene ledenvergadering 2012 wordt gehouden op donderdag 3 mei. De vergadering wordt gehouden in wijkpunt BaLaDe.

De agenda en andere van belang zijnde stukken worden binnenkort naar u toegezonden.

Opmerking: Om op de print- en verzendkosten te besparen zal de toezending zoveel mogelijk digitaal verlopen. U vindt de stukken ook in het alleen voor eigenaars afgeschermde gedeelte van deze website. 

Renovatiebulletin 2 is uit

Dit renovatiebulletin no. 2 bevat informatie over de renovatie van de hoofdentrees.
Deze informatie is bestemd voor alle bewoners en eigenaars van ons complex.

In het informatiebulletin De Pannebakker (14e jaargang, nr 2) van 5 februari 2012 vindt u gedetailleerde informatie over aanpassingen m.b.t. de voortgang van de verbouwing. Deze aanpassingen zijn als gevolg van de vorstperiode van dit moment helaas noodzakelijk. 

 

Nieuwe planning niet eenvoudig
Omdat de weersomstandigheden niet voor langere tijd exact te voorspellen zijn kunnen er telkens nieuwe veranderingen in de planning optreden! We gaan u daarom in de komende weken vooral via mededelingen in de liften op de hoogte houden van actuele gebeurtenissen en wijzigingen. We kiezen daarbij voor de lift omdat de mededeling voor die betreffende entree juist ook daar wordt gegeven! Raadpleeg dus regelmatig de berichten in de lift(en)! Om u van de ontwikkelingen op de hoogte te houden zullen daarnaast  in de komende periode ook geregeld nieuwe bulletins verschijnen.

Tip voor eigenaars/bewoners: Alle infobulletins zijn opgenomen onder het tabblad ‘Bewonersinformatie | De Pannebakker’.  U dient eerst in te loggen om toegang tot deze rubriek te krijgen.

Ramen worden opnieuw gewassen

Onlangs zijn de ramen in de Jan Pannebakkerhof weer gewassen. Dat is helaas niet naar behoren gebeurd. Diverse bewoners hebben daarover met recht bij het bestuur geklaagd.

Onze vaste glazenwasser Coppejans had deze keer een ander bedrijf ingehuurd. Dit andere bedrijf heeft een beduidend slechtere prestatie geleverd dan onze vaste glazenwasser.

Inmiddels heeft Wout Scheutjens namens het bestuur contact gehad met Coppejans. Afgesproken is dat volgende week woensdag (04-04-2012 +/- 9.00 uur) de glazenwassers terugkomen om waar nodig de ramen opnieuw en waar de ramen niet gedaan zijn deze alsnog te wassen. Wout zal namens ons allen toezicht op de kwaliteit van de werkzaamheden houden.

Opmerking: laat bij zonnig weer de screens toch omhoog, zodat de glazenwassers hun werk ongehinderd kunnen verrichten.

 
 

Renovatiebulletin 3 is uit

Deze informatie is bestemd voor alle bewoners en eigenaars van ons complex.

 
Renovatiebulletin 3 bevat informatie over de renovatiewerkzaamheden van de vier hoofdentrees in week 9.
In de voorbije weken hebt u verschillende stadia van de renovatiewerkzaamheden kunnen volgen. Soms zonder, maar geregeld ook mét veel stof, lawaai en ander ongemak. In dit bulletin kunt u lezen dat de overlast helaas nog niet voorbij is. Daar staat echter tegenover dat aan het einde van deze week de contouren van het eindresultaat weer wat zichtbaarder worden.
 
Voor informatie over de bouw kunt u altijd contact opnemen met een van de commissieleden die de verbouwing begeleiden:
·         Monique Broekhoven (3),
·         Jan Koks (35),
·         Ger Opperman (53),
·         Wout Scheutjens (21)
·         Luit Sol (34)
·         Hans Vos (39)
 

Tip voor eigenaars/bewoners:
Alle infobulletins zijn opgenomen onder het tabblad ‘Bewonersinformatie | De Pannebakker’.  U dient eerst in te loggen om toegang tot deze rubriek te krijgen.

Modernisering van onze hallen

De modernisering van onze hallen is zo goed als afgerond. Onderstaand vind je een aantal “voor – na”-foto’s. Binnenkort volgt een uitgebreidere terugblik.

Sesam open u …
Van ‘noodverlichting’ naar
moderne ledlampen
Nu nog wat aankleding
en dan is het helemaal áf.

 

Jan Pannebakkerhof krijgt energielabel C

Eind vorig jaar hebben twee SEGON-inspecteurs maar liefst 34 eigenaar-bewoners bezocht om de noodzakelijke gegevens ten behoeve van  een individueel energielabel en het Energie Prestatie Advies (EPA) op te nemen. De deelnemers hebben hun rapport en energielabel inmiddels thuisgekregen.
De inspecteurs hebben ook een scan op het gehele complex uitgevoerd. Het naar aanleiding van deze scan opgemaakte rapport is inmiddels ontvangen. En het bestuur is blij te kunnen melden dat ons complex bijzonder goed scoort.

Uit het rapport:
“Om een indruk te krijgen van de energiezuinigheid van het complex als geheel, heeft Segon het gemiddelde energielabel bepaald. Dit complex heeft volgens deze berekeningen het VvE Energielabel: C (EI = 1,35). Hierbij staat een A++ label voor een zeer energiezuinig gebouw en een G-label voor een zeer onzuinig gebouw. Het gemiddelde Energielabel in Nederland voor appartementencomplexen is E.”

  

Klik op het plaatje om het complete rapport te downloaden.

Koning Winter veroorzaakt oponthoud

U hebt het ongetwijfeld al gemerkt: door de vorst is ons geplande bouwschema ernstig in de war gestuurd!

In voortdurend overleg met de betrokken aannemers ziet het schema voor de komende week in grote lijnen er als volgt uit:
Maandag 6 februari: aanvang wegnemen plafonds in de torens Winterdijkzijde.
Dit gaat door op dinsdag 7 februari   
Op maandag 6 òf dinsdag 7 februari wordt begonnen aan het verwijderen van de tegels in de entree Grotestraatzijde even huisnummers.
Aansluitend hieraan worden de tegelvloeren in de torens verwijderd. Dit zal dan woensdag/donderdag plaatsvinden met een uitloopmogelijkheid naar vrijdag.
De elektricien gaat vanaf dinsdag allerlei werkzaamheden uitvoeren die nodig zijn om de voortgang van de werkzaamheden zo goed mogelijk te laten verlopen.
Alle werkzaamheden veroorzaken lawaai, stof en ander ongemak. Wij vragen uw begrip hiervoor.
 
Omdat de eigen bouwschema’s van alle aannemers door de vorst ook in de war raken wordt het een schuiven, passen en meten voor ieder van hen. Daarom kunnen we nog geen exacte gegevens verstrekken: bovenstaande is een voorlopige oplossing waarin nog weer wijzigingen kunnen plaatsvinden.
 
Nadere details ontvangt u zo spoedig mogelijk!

Nieuwjaarsreceptie was prima verzorgd

Op 7 januari 2012 was het weer tijd voor de traditionele nieuwjaarsreceptie voor eigenaars, bewoners en enkele zakelijke relaties van de Jan Pannebakkerhof. De receptie werd dit jaar voor het eerst gehouden in een sfeervol ingericht en lekker verwarmd deel van onze parkeerkelder. Dat het erg gezellig was moge blijken uit de onderstaande foto-impressie van de avond.

Een groot compliment is op zijn plaats voor Marianne en Wouter Scheutjens. Zij beiden hebben zich bijzonder verdienstelijk gemaakt bij de aankleding en inrichting van de gezellige receptieruimte, het maken van de overheerlijke hapjes, de verzorging van de drankjes, de geluidsinstallatie, enz. enz. En daarbij hebben ze ook nog eens erg goed op de kleintjes gelet. Door de hele organisatie in eigen hand te houden zijn de kosten van deze buurtactiviteit beduidend lager uitgevallen dan in de afgelopen jaren. En dat is in deze dure tijden, waarin we als VvE ook nog eens staan voor de grote verbouwing van onze hoofdentrees ook niet onbelangrijk.

Verbouwing hallen

Op 30 januari start – na een lange periode van voorbereiden – eindelijk de grote verbouwing van de vier hallen van ons appartementencomplex. Dat zal een poosje grote overlast voor alle bewoners veroorzaken. Maar het eindresultaat mag er zijn., dat is een ding dat zeker is. Ter herinnering bijgaand nog een foto’tje van de huidige situatie.

En nog een foto’tje van onze oude hal. Alles gaat er uit. Daarvoor in de plaats komen o.a. een mooi strak plafond met ledverlichting, mooie lichtgrijze wanden, een kunstwerk met indirecte verlichting er achter tegen de wand , antraciet tegels (30 x 60 cm), nieuwe droogloopmatten en uiteraard schuifdeuren. Ik zal de komende weken wat foto’s van de vorderingen plaatsen.

Renovatie gaat van start

Op maandag 30 januari a.s. is het zover: er wordt begonnen aan de eerste fase van de renovatie: de beide hoofdentrees aan de kant van de Grotestraat!

In het informatiebulletin De Pannebakker van januari 2012 vindt u gedetailleerde informatie over de voortgang van de verbouwing, het helaas onvermijdelijke ongemak dat daarbij komt kijken en mogelijke oplossingen voor dit ongemak. Daarnaast is in deze informatiebrief de bouwplanning opgenomen.
Om u van de ontwikkelingen op de hoogte te houden zullen in de komende maanden geregeld nieuwe bulletins verschijnen.
Tip voor eigenaars/bewoners:
Alle infobulletins zijn opgenomen onder het tabblad ‘Bewonersinformatie | De Pannebakker’.  U dient eerst in te loggen om toegang tot deze rubriek te krijgen.