Nieuwjaarsreceptie was prima verzorgd

Op 7 januari 2012 was het weer tijd voor de traditionele nieuwjaarsreceptie voor eigenaars, bewoners en enkele zakelijke relaties van de Jan Pannebakkerhof. De receptie werd dit jaar voor het eerst gehouden in een sfeervol ingericht en lekker verwarmd deel van onze parkeerkelder. Dat het erg gezellig was moge blijken uit de onderstaande foto-impressie van de avond.

Een groot compliment is op zijn plaats voor Marianne en Wouter Scheutjens. Zij beiden hebben zich bijzonder verdienstelijk gemaakt bij de aankleding en inrichting van de gezellige receptieruimte, het maken van de overheerlijke hapjes, de verzorging van de drankjes, de geluidsinstallatie, enz. enz. En daarbij hebben ze ook nog eens erg goed op de kleintjes gelet. Door de hele organisatie in eigen hand te houden zijn de kosten van deze buurtactiviteit beduidend lager uitgevallen dan in de afgelopen jaren. En dat is in deze dure tijden, waarin we als VvE ook nog eens staan voor de grote verbouwing van onze hoofdentrees ook niet onbelangrijk.

Verbouwing hallen

Op 30 januari start – na een lange periode van voorbereiden – eindelijk de grote verbouwing van de vier hallen van ons appartementencomplex. Dat zal een poosje grote overlast voor alle bewoners veroorzaken. Maar het eindresultaat mag er zijn., dat is een ding dat zeker is. Ter herinnering bijgaand nog een foto’tje van de huidige situatie.

En nog een foto’tje van onze oude hal. Alles gaat er uit. Daarvoor in de plaats komen o.a. een mooi strak plafond met ledverlichting, mooie lichtgrijze wanden, een kunstwerk met indirecte verlichting er achter tegen de wand , antraciet tegels (30 x 60 cm), nieuwe droogloopmatten en uiteraard schuifdeuren. Ik zal de komende weken wat foto’s van de vorderingen plaatsen.

Renovatie gaat van start

Op maandag 30 januari a.s. is het zover: er wordt begonnen aan de eerste fase van de renovatie: de beide hoofdentrees aan de kant van de Grotestraat!

In het informatiebulletin De Pannebakker van januari 2012 vindt u gedetailleerde informatie over de voortgang van de verbouwing, het helaas onvermijdelijke ongemak dat daarbij komt kijken en mogelijke oplossingen voor dit ongemak. Daarnaast is in deze informatiebrief de bouwplanning opgenomen.
Om u van de ontwikkelingen op de hoogte te houden zullen in de komende maanden geregeld nieuwe bulletins verschijnen.
Tip voor eigenaars/bewoners:
Alle infobulletins zijn opgenomen onder het tabblad ‘Bewonersinformatie | De Pannebakker’.  U dient eerst in te loggen om toegang tot deze rubriek te krijgen.

Segonscan en subsidie-verzoeken (met update op 8 december)

Eind november verschenen er verontrustende berichten in de media over de energiesubsidies. O.a. naar aanleiding daarvan is de onderstaande brief aan SEGON gezonden.

“Geachte heer/mevrouw,  

Onder verwijzing naar:

  • eerdere correspondentie (zowel via de post als via de mail)
  • telefoongesprekken met o.a. de heren Verweij, Schretlen, Marcel en Ronnie en met mevrouw Driessen
  • gesprekken met uw beide inspecteurs

 en verder naar:

  • de informatie op uw website en de websites Meer met minder en Agentschap NL

 vraag ik u namens het bestuur van VvE Jan Pannebakkerhof uw reactie op het volgende:

Op 12 november hebben uw inspecteurs een energiescan uitgevoerd bij 34 appartementen van de Jan Pannebakkerhof in Waalwijk. Voorafgaande aan die scan heeft u de subsidie gecheckt (zoals u ook nu nog toezegt op uw website) en de verschuldigde bedragen (€ 200 per deelnemer) op uw rekening gestort gekregen. Tijdens de scan hebben uw medewerkers de verder benodigde gegevens (bouwtekeningen, inventarisatieformulieren en subsidie-aanvragen) gecontroleerd en meegenomen. 

Aangezien aan alle voorwaarden voldaan is vertrouwen wij als VvE Jan Pannebakkerhof er op dat de rapportages en het energielabel binnen afzienbare tijd bij onze bewoners op de deurmat vallen en dat de subsidie ad € 200 op hun bankrekeningen wordt overgemaakt.  

Het bestuur van de VvE is de afgelopen dagen door een aantal bewoners benaderd. Zij zijn ongerust geworden door berichten in de krant en/of door een brief* van Agentschap NL waarin om aanvullende gegevens wordt gevraagd en waarin tevens wordt gemeld dat het subsidiebudget (vooralsnog) is uitgeput. Uitgaande van het vorenstaande is deze ongerustheid naar onze mening nergens op gebaseerd. Om bij hen toch die ongerustheid weg te kunnen nemen verzoeken wij u ons op korte termijn de eerder gemaakte afspraken en garanties nogmaals in een brief aan de bewoners te bevestigen. U kunt deze brief per mail toezenden aan janpannebakkerhof@hetnet.nl Wij zullen er voor zorg dragen dat deze brief vervolgens bij de 34 individuele deelnemers aan het project terecht komt. 

Met vriendelijke groeten, 

Jan Koks
Bestuurslid Technische zaken Jan Pannebakkerhof Waalwijk

 * Enkele personen hadden uw handleiding bij de subsidie-aanvraag niet goed gelezen en hadden deze zelf rechtstreeks naar Sittard gestuurd. Zonder uw inspectie-code en zonder bijlagen. Vandaar de brief om aanvullende informatie, waarbij de afwijzing zat) Uw inspecteurs hebben op 12 nov. overigens een duplicaat-aanvraag in ontvangst genomen, dus dat is alsnog goed geregeld.”

Wij houden u op de hoogte.

UPDATE:

Op 8 december ontvingen wij de onderstaande reactie van Segon:

 

Geachte heer Koks,
 
Er is een probleem bij AgentschapNL ontstaan omdat Segon subsidie voor de bewoners heeft gereserveerd, terwijl tegelijkertijd bewoners op eigen houtje een subsidieformulier hebben ingediend bij AgentschapNL. Hierdoor lopen er twee subsidieaanvragen door elkaar heen, waardoor de afwerking wordt aangehouden en de betreffende bewoners een brief hebben ontvangen over de uitputting van het budget.
 
Ik heb hierover contact gehad met AgentschapNL om dit op te lossen, maar nog geen antwoord van hun mogen ontvangen. Ik zat eigenlijk op dit antwoord te wachten alvorens u te antwoorden.
 
Segon heeft de VvE de subsidie gegarandeerd en daar kunt u op vertrouwen. Maar voordat de subsidie definitief toegekend kan worden, zal eerst de situatie met de dubbele aanvraag opgelost moeten worden.
 
Ik hoop u voor nu voldoende geinformeerd te hebben.
 
Met vriendelijke groet,
 
SEGON

 

Hulp gevraagd

Beste medebewoners,

Zoals je al in het infobulletin hebt kunnen lezen wordt de nieuwjaarsreceptie – op vrijdag 6 januari – gehouden in een afgescheiden gedeelte van onze parkeergarage. Om deze ruimte om te toveren in een warme, sfeervolle ambiance worden de afscheiding en de wanden met gordijnstoffen aangekleed.

Een gulle gever heeft ons een flink aantal m2 gordijnen geschonken. Deze gordijnen ga ik zelf passend maken en met decoratieve tussenstukken opleuken.

Ik heb de gekregen gordijnen inmiddels losgetornd. Het is echter een monnikkenwerk om alle torndraadjes uit de gordijnen te peuteren. Daarom wil ik je hierbij oproepen mij a.s. vrijdagmorgen, 9 december mee te komen helpen deze klus samen te klaren. Je kunt je melden op nr. 21.

Marianne Scheutjens

Infobulletin De Pannebakker december 2011

In de nieuwe Pannebakker, die bestemd is voor alle eigenaars en bewoners van de appartementen in de Jan Pannebakkerhof in Waalwijk,  komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Verbetering hoofdingangen
  • Planning werkzaamheden  hallen
  • Stroomvoorziening in garage en privébergingen
  • Stofzuigen parkeerkelder
  • Onze website
  • Huishoudelijk reglement
  • Het is volop herfst: dus véél bladval
  • VvE-beheerder De Horst
  • Aankleding Jan Pannebakkerhof / vrijwilligers gezocht
  • Herinrichting Grotestraat
  • Nieuwjaarsbijeenkomsten en goede wensen
Het bestuur en de technische commissie informeren je op deze wijze over zaken die ons en jou bezig houden.

HERINNERING: 12 november SEGON-scan

Denkt u er nog even goed aan: vrijdag 12 november moet er de hele dag iemand thuis zijn voor de inspecteur van het bedrijf Segon dat uw woning komt inspecteren! U Kunt uw sleutel ook in bewaring geven bij Ger Opperman of Wout Scheutjens

Zodra deze inspecteur geweest is kunt u weer uw eigen gang gaan.
 
En hebt u de € 200,00 al overgemaakt op rekening RABO: 1522.91.849 onder vermelding van het factuurnummer?
Zo nee: doe het snel !!
 
We menen er goed aan te doen u deze activiteit nog even in herinnering te brengen: er hangt immers zoveel vanaf omdat het een éénmalige actie betreft.
 
Als u vragen hebt of als er onduidelijkheden zijn: neem snel even contact op met:
Jan Koks, huisnummer 35, tel.: 563 696
Ger Opperman, huisnummer 53, tel.: 563 477
Wout Scheutjens, huisnummer 21, tel.: 322 510
Luit Sol, huisnummer 34, tel.: 339 425
 
Met vriendelijke groet,
Jan Koks
Namens Bestuur en TC
 

Herinrichting van de Grotestraat

Beste bewoner,

Zoals bekend wil de gemeente Waalwijk begin 2012 de Grotestraat (vanaf de Hertog Janstraat tot de Groenstraat) opnieuw gaan inrichten. Daarover ben je reeds eerder door het bestuur van de VvE geïnformeerd en/of heb je kunnen lezen in publicaties van de gemeente en artikelen in huis- aan huisbladen en het Brabants Dagblad.
 
Tijdens een op 20 september gehouden informatiebijeenkomst (waarbij namens het bestuur van de VvE Ger Opperman, Wout Scheutjens en Jan Koks aanwezig waren) kregen we te horen dat de Grotestraat zou worden ingericht als een tweerichtingsweg. Wensen van een meerderheid van de bewoners en van Fietsersbond De Langstraat werden niet of nauwelijks serieus genomen. Verder werd gesteld dat de ondernemers unaniem voor tweerichtingsverkeer waren. Dit blijkt pertinent onjuist te zijn.
Reden voor een aantal bewoners en winkeliers om de handen ineen te slaan en tegen het plan van de gemeente in verweer te komen.
 
In het Gemeenteblad van 6 oktober 2011 is aangegeven dat vanaf 7 oktober tot en met 21 oktober 2011 kan worden gereageerd op de reconstructie van een deel van de Grotestraat (vanaf de Hertog Janstraat tot de Groenstraat). De bijgaande brief bevat een integrale zienswijze op de reconstructie van een deel van de Grotestraat en bestaat uit de volgende onderdelen: een inleiding, een zienswijze, een commentaar op het handelen van de Gemeente Waalwijk en een slotconclusie. De brief is vandaag, 20 oktober 2011, op het gemeentehuis Waalwijk bezorgd.  
 
Uit het in de brief beschrevene blijkt dat de informatiebijeenkomst inzake de herinrichting van de Grotestraat onjuist is verlopen doordat de Gemeente Waalwijk verkeerde informatie heeft verstrekt en tevens onvolledige informatie heeft verstrekt. Wij zijn van mening dat de gevolgde procedure dermate verstoord is dat deze geheel opnieuw moet worden doorlopen en dat dus een nieuwe informatiebijeenkomst noodzakelijk is.  Als het College van Waalwijk het primaire standpunt negeert of op andere gronden weigert, dan geldt ter behandeling de (integrale) zienswijze.
 
 Comité herinrichting Grotestraat:
–          A. Avontuur, Grotestraat 310
–          J. Koks, Jan Pannebakkerhof 35, namens VvE en bewoners Jan Pannebakkerhof
–          K. Scholte Aalbes van Van Loon Damesmode, Grotestraat 258
–          J.F. Steur, Grotestraat 343
–          J. Verhoeven van MuziekTotaal, Grotestraat 312
 
Opmerking: een kopie van deze brief is ter informatie toegezonden aan:
–          alle Waalwijkse politieke partijen
–          Fietsersbond
–          WOB Centrum-Besoyen
 
Inmiddels is een reactie van de Fietsersbond binnengekomen. De bond onderschrijft ons verhaal en gaat een vergelijkbare zienswijze indienen. We hebben afgesproken in deze samen op te trekken.
 
Lees hier de brief die op 20 oktober 2011 bij het College van Waalwijk is bezorgd:
 
Lees hier het antwoord van de gemeente Waalwijk:
 

Het Comité herinrichting Grotestraat blijft vasthouden aan het ingenomen primaire standpunt:
De informatiebijeenkomst inzake de herinrichting van de Grotestraat is onjuist verlopen omdat de Gemeente Waalwijk verkeerde informatie heeft verstrekt (m.n. 50% voor vs. 50% tegen) en tevens onvolledige informatie heeft verstrekt (m.n. het achterhouden van de enquête Van Loon Damesmode). De gevolgde procedure moet daarom opnieuw worden doorlopen.
Daarnaast en bovendien is sprake van:
         handelingen die in strijdig zijn met het vertrouwensbeginsel;
         het zonder nadere mededeling verbreken van opgewekt vertrouwen;
         het ten onrechte kwalificeren van bewonerswensen;
         het plegen van onbehoorlijk bestuur;
         het zonder enige vorm van overleg en ongefundeerd wegschrijven van elk alternatief ontwerp of van elke aanpassing op het ontwerp zoals voorgesteld.
 
Het is betreurenswaardig dat het College van Waalwijk strak blijft vasthouden aan haar eigen visie, terwijl duidelijk is dat deze visie door een duidelijke meerderheid van belanghebbenden niet wordt ondersteund. Een vorm van overleg is na de informatiebijeenkomst van 20 september 2011 niet gezocht, terwijl de brief van 20 oktober 2011 hiertoe dringend aanleiding geeft. Het is een vorm van detournement de pouvoir (‘afwending van bevoegdheid’) die het College van Waalwijk misstaat. 
 
Op 5 december wordt door het Comité een bezwaarschrift bij het College van Waalwijk ingediend.

 
 

Een kopie van het bezwaarschrift wordt ter informatie ook toegezonden aan alle Waalwijkse politieke partijen, Fietsersbond Waalwijk, WOB Centrum-Besoyen en het Brabants Dagblad.
 
Inmiddels zijn ook de eerste oriënterende contacten gelegd met de Nationale Ombudsman.

Ramen worden gewassen

Bericht voor onze bewoners:

  

Op maandag 3 oktober worden de ramen gewassen.


Zorg er a.u.b. voor dat de glazenwassers hun werk naar behoren kunnen doen en doe uw screens niet naar beneden.

 

Garagevloer wordt geschrobd

Bericht voor bewoners:

 

Op maandag 3 oktober wordt de gehele garagevloer professioneel gereinigd.
Wij verzoeken u die dag uw voertuig buiten te parkeren zodat het schoonmaakbedrijf alle plaatsen goed kan bereiken.